برای زیر چشم تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

تزریق ژل به زیرچشم

فهرست مطالب

یکی از روش‌های بدون نیاز به جراحی برای جوانسازی پوست اطراف چشم، رفع چروک و سیاهی چشم و… تزریق چربی و ژل است. انتخاب درست بین این دو، باتوجه به نیاز شما توسط پزشک متخصص در آن زمینه مشخص خواهد شد. یکی از موارد استفاده از تزریق چربی و ژل، رفع خطوط ریز در زیرچشم‌ها است. تزریق ژل باعث از بین رفتن سیاهی زیرچشم شده و با تزریق چربی نیز چین‌وچروک‌های اطراف چشم از بین رفته و افزایش حجم آن قسمت را درپی خواهد داشت.

تزریق ژل زیر چشم

ژل‌های تزریقی انواع مختلفی دارند که باتوجه به نیاز شما در قسمت‌هایی از بدن شما تزریق خواهند شد. از کاربردهای ژل‌های تزریقی می‌توان به رفع چین‌وچروک پوست زیرچشم، حجم‌دهندگی و پرکنندگی آن قسمت‌ها و… اشاره کرد. ژل‌های تزریقی از اسید هالورونیک ساخته شده‌اند که بسته به کاربرد آن‌ها با استفاده از جنس‌های دیگری نیز ساخته می‌شوند.

تزریق ژل به زیرچشم

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی یکی از گزینه‌های جوانسازی از طریق بافت چربی است. این روش از طریق تزریق چربی‌های اضافی دیگر قسمت‌های بدن به بافت‌های مورد نیاز مانند زیرچشم، پوست صورت‌ و… انجام می‌گیرد. تزریق چربی به زیرچشم باعث از بین رفتن چین‌وچروک‌های آن قسمت و افزایش حجم خواهد شد. در این روش با استفاده از لیپوساکشن، سلول‌های چربی را برداشته و سپس به نواحی مربوطه از بدن شما تزریق می‌کنند.

تفاوت بین تزریق چربی و تزریق ژل چیست؟

در تزریق چربی پزشک از بافت‌های چربی بدن فرد استفاده کرده و آن را در قسمت‌هایی مانند زیرچشم تزریق می‌کند؛ در نتیجه می‌توان گفت که این عمل کاملاً طبیعی است. دوره نقاهت پس از تزریق چربی معمولاً طولانی‌تر بوده و چربی مورد استفاده در این عمل، به سختی به‌دست می‌آید. ژل‌های تزریقی پایه‌ای مصنوعی، غیرطبیعی و شیمیایی دارند و از طول عمر یا ماندگاری کمتری برخوردار هستند. باتوجه به تحقیقات می‌توان گفت که تزریق چربی با خواص درمانی نیز همراه است؛ اما تزریق ژل اینگونه نیست. کارکرد تزریق چربی‌ بسیار بیشتر از ژل است و تاثیر زیادی در رفع چین‌وچروک‌های زیرچشم خواهد داشت. همچنین می‌توان گفت که تزریق چربی نسبت به تزریق ژل از مضرات کمتری برخوردار است. تزریق ژل عوارضی درپی نداشته و زمان کمتری را می‌طلبد. برای این‌که به حجم و فرم زیباتری دست یابید، توصیه می‌شود که از تزریق چربی استفاده کنید. این اقدامات باید تحت نظر پزشک صورت پذیرند.

برای زیرچشم تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

شما می‌توانید برای رفع تیرگی و چین‌وچروک‌های زیرچشم از هر دو روش تزریق ژل و تزریق چربی استفاده کنید. باتوجه به وضعیت شما و دلایل استفاده، یکی از این دو شیوه انتخاب می‌گردند. به‌عنوان مثال افرادی که به تمدید و شارژ تزریق ژل علاقه‌مند نیستند، می‌توانند از تزریق چربی استفاده کنند. همچنین افرادی خواستار روشی ساده و سریع هستند بهتر است که از تزریق ژل استفاده نمایند. برای افرادی که دارای گودی زیرچشم هستند، تزریق چربی انتخابی مناسبی است؛ زیرا تزریق چربی نسبت به تزریق ژل با حجم‌دهی بیشتری همراه خواهد بود. دقت و بررسی این نکات برعهده پزشک شما خواهد بود.

آیا بعد از تزریق ژل می توان برای تزریق چربی اقدام کرد؟

مواد استفاده شده در ژل‌ها، عوارض کمی را به همراه دارند و به‌دلیل موقتی بودن، نیاز به تمدید روشی پایدارتر خواهد بود که یکی از این روش‌های تزریق چربی است. در صورت انتخاب این روش، نگرانی در خصوص خطرات احتمالی بی‌مورد است؛ چراکه این اقدام زیبایی هیچ عارضه‌ای به همراه ندارد.

بررسی مدت ماندگاری ژل و چربی برای زیرچشم

طول عمر و ماندگاری این اقدامات زیبایی متفاوت هستند. به‌عنوان مثال تزریق چربی صورت معمولاً از طول عمر بیشتری نسبت به تزریق ژل برخوردار است. البته هر دو روش را باید تمدید نمایید؛ اما تزریق ژل، با مدت زمان کمتری همراه خواهد بود. معمولاً طول عمر هر دو 2 تا 4 ماه بوده که باتوجه به مراقبت‌های شما، این طول عمر تغییر خواهد کرد.

تزریق چربی به زیر چشم

سخن پایانی

روش‌های زیبایی متفاوتی مانند تزریق چربی و تزریق ژل جهت از بین بردن چین‌وچروک‌ها و سیاهی زیرچشم وجود دارند. هر دو روش برای افزایش حجم به‌کار می‌روند و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و انواع مختلفی هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به متفاوت بودن جنس، طول عمر و کاربردشان اشاره کرد. تزریق چربی با استفاده از بافت‌های بدن و تزریق ژل‌ها با مواد شیمیایی صورت می‌گیرد که با عوارض کمی نیز همراه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *