تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین اعضای بدن که عنصر اصلی زیبایی فرد به شمار می‌رود، صورت و چهره می‌باشد. با بالا رفتن سن و گاهی مشکلات ژنتیکی،  با کاهش کلاژن سازی و الاستین بدن مواجه می‌شویم. در راستای کاهش تولید کلاژن در بدن، صورت و اندام افراد شروع به لاغر و استخوانی شدن می‌کند و به علاوه اینکه چربی زیر پوست کاهش پیدا می‌کند. با کاهش چربی پوست شاهد خشکی پوست و ایجاد چین و چروک روی آن می‌شویم. اما این موضوع به طبع خوشایند نیست! زیرا معیار اغلب افراد جامعه از زیبایی ظاهری، صورتی پر و تپل می‎باشد. به همین دلیل تزریق چربی صورت از روش‌هایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی برای خود جذب کرده است. در انتقال چربی بدن می‌توان چربی‌های اضافه در یک ناحیه مانند شکم را، به ناحیه‌ای که دچار آسیب شده است (مانند صورت) تزریق کرد. این عمل زیبایی می‌تواند برای افرادی که ناحیه‌ای از بدن خود را دوست ندارند و صورتی لاغر دارند با یک هدف دو تیر را نشان کنند.

توجه داشته باشید که در انجام این عمل زیبایی حتما باید چربی طبیعی از بدن خود فرد استخراج شود و به هیچ وجه نمی‌توان از چربی بدن شخص دیگری استفاده کرد؛ زیرا چربی بدن هر فرد بافت پوست خود را به خوبی شناسایی می‌کند و جذب می‌شود. این روش برای زیباسازی و جوانسازی به علاوه شاداب کردن پوست صورت افراد روشی موثر و درست می‌باشد. جالب است بدانید که افرادی که فرورفتگی گونه و حفره در صورت خود دارند (ناشی از جای کندن آکنه‌ها یا ژنتیکی و…) با تزریق چربی به صورت خود می‌توانند برای همیشه با مشکل خود خداحافظی کنند. اما در نظر داشته باشید که برای اینگونه از عمل‌های زیبایی به دنبال پزشک و متخصصی بگردید که در کار خود حاذق باشد تا دچار مشکلات متعدد بعد از آن نشوید. در ادامه مطلب از سایت دکتر مهسا میرحاجی با ما همراه باشید که اطلاعات کافی از تزریق چربی به صورت را کسب کنید.

تزریق چربی صورت مناسب چه کسانی است؟

اغلب افراد با بالا رفتن سن و رعایت نکردن مراقبت‌های پوستی، سطح کلاژن بدنشان پایین می‌آید و دچار چین و چروک‌های عمیق و غیرقابل کنترل می‌شوند. اگر پزشک زیبایی بعد از معاینه فرد تشخیص دهد که روش‌های دیگر ترمیم روی بیمار جواب نمی‌دهد، به طور معمول به سراغ تزریق چربی می‌رود. اما در نظر داشته باشید که در انجام عمل‌های زیبایی افراد باید از سلامتی روانی سالمی برخوردار باشند تا به انتظار دلخواه خود برسند. به علاوه اینکه افرادی که برای تزریق چربی اقدام می‌کنند باید در یکی از ناحیه‌های بدن خود چربی مضاعف داشته باشد. از دیگر کسانی که می‌توانند کاندید تزریق چربی صورت باشند، افرادی هستند که در چهره و صورت خود نقص و فرورفتگی‌های بیش از حد، چین و چروک‌های عمیق و افتادگی چانه داشته باشند. بسیاری از افراد از تزریق چربی برای مدلینگ استفاده می‌کنند. تزریق چربی مدلینگ به این معنا می‌باشد که فرد با انجام تزریق‌های بسیار دقیق به چهره‌ای دست می‌یابد که بدون آرایش زیبایی دارد. در صنعت مدلینگ چهره‌ها بدون آرایش و با متقارن سازی صورت زیبایی خاص خود را دارند. افرادی که علاقه به داشتن چهره بدون نقض و زیبا دارند می‌توانند با تزریق چربی مدلینگ به خواست خود دست پیدا کنند.

کاربرد تزریق چربی صورت چیست؟

زمانی که چین و چروک‌های روی صورت عمیق شوند و روش‌‌های درمانی دیگر جوابگو نباشد، متخصص زیبایی تشخیص تزریق چربی را به بیمار می‌دهد. به شما توصیه می‌کنیم برای تزریق چربی و عمل‌های زیبایی خد به سراغ پزشکی باتجربه بروید و در مراکز زیبایی معتبر و تمیز عمل خود را انجام دهید. بسیاری از کیس‌های عمل‌های زیبایی دچار عفونت‌های بعد از عمل می‌شوند که ناشی از فضای آلوده اتاق عمل می‌باشد. تزریق چربی در صورت کاربردهای متعددی دارد و روشی بسیار به روز و مناسب می‌باشد.

تعدادی از کاربردهای تزریق چربی در پوست صورت عبارتند از:

  • از بین بردن افتادگی پوست
  • جوانسازی و شاداب شدن پوست
  • از بین بردن فضای خالی در قسمت‌هایی از صورت که نقص دارد
  • پر کردن چین و چروک در اطراف دهان و زیر بینی و چشم‌ها
  • حجم‌دهنده به لب‌ها و از بین رفتن چروک روی لب
  • حجم‌دهنده و برجسته کننده گونه و چانه

مزایا تزریق چربی صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از روش‌ها و متدهایی می‌باشد که کمتر کسی از آن نتیجه نمی‌گیرد. با ابداع این روش بسیاری از کسانی که واقعا از چین و چروک و افتادگی پوست خود رنج می‌کشیدند خیالشان راحت شد. تزریق چربی صورت یک روش درمانی بسیار ایده آل و حرفه‌ای می‌باشد که اگر به دست یک دکتر حاذق انجام شود نتایج فوق‌العاده‌ای را در پیش رو دارد. در ادامه به برخی از مزایای تزریق چربی صورت می‌پردازیم:

  • زیباترشدن و برخورداری از ظاهری جذاب و طبیعی بعد از تزریق چربی
  • عدم نیاز به ژل‌های مصنوعی (زیرا فقط از چربی طبیعی در این روش استفاده می‌شود)
  • بهبود پیدا کردن بافت پوست و اصلاح تمام نقص‌های صورت
  • با این روش امکان تزریق به تمام نقاط بدن وجود دارد، زیرا این چربی از بافت بدن شخص می‌باشد.
  • جوانسازی پوست و منافذ آن و از بین رفتن جای حفره‌های پوستی
  • دوره تاثیرگذاری کوتاه (عمدتا تزریق چربی صورت در یک جلسه انجام می‌شود)
  • عدم نیاز به تکرار تزریق و درمان
  • ماندگاری طولانی (به طور متوسط بین ۳ تا ۵ سال ماندگاری دارد)

معایب تزریق چربی صورت چیست؟

عمل تزریق جربی صورت نیز مانند تمام عمل‌های زیبایی دیگر معایب و عوارضی در پیش رو دارد. اما خوشبختانه این عوارض با انتخاب یک متخصص ماهر و زبردست احتمال رخ دادن بسیار پایینی دارد. اما در ادامه به تعدادی از عوارض تزریق چربی صورت اشاره کرده‌ایم:

  • این عمل نسبت به بقیه روش‌های از بین برنده چین و چروک نیاز به دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.
  • اگر این عمل به دست پزشک معتبری شکل نگیرد امکان صدمه به بافت اصلی بدن را در پیش رو دارد.
  • گاهی طبق نظر پزشک امکان ترمیم و تزریق دوباره وجود دارد.
  • احتمال بروز هماتوم یا سروما در زیر پوست
  • ایجاد عفونت‌های پوستی بعد از عمل
  • به جا ماندن ناحیه‌ی زخم شده
  • بروز واکنش‌های آلرژیک بعد از تزریق چربی در صورت

تزریق چربی

نکاتی که باید بعد از تزریق چربی صورت رعایت کنیم!

در تمام از عمل‌ها، مراقبت بعد از عمل مهم‌تر از خود عمل می‌باشد. به همین دلیل باید به مراقبت‌‎‌های بعد از تزریق چربی صورت نیز توجه داشته باشید. به نکات زیر در جهت سرعت بخشیدن به روند بهبودی خود توجه کنید:

  • کبودی زیر چشم‌ها تا یک الی دو هفته از بین می‌رود.
  • هنگام کار کردن سر خود را پایین نگیرید.
  • تورم و درد ناشی از برداشت محل چربی و تزریق محل چربی کاملا طبیعی است، از مسکن استفاده کنید.
  • سعی کنید به محل تزریق چربی دست نزنید تا فیکس شود.
  • برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنید.
  • تا یک هفته از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • تا چند روز بعد از تزریق هنگامی که استراحت می‌کنید سر خود را کمی بالاتر از بدن خود قرار دهید تا محل تزریق دچار ورم نشود.
  • از مواد غذایی با ارزش بالا و کالری سالم مانند سالمون، گردو، روغن زیتون و… استفاده کنید.
  • تا سه روز به حمام نروید. بعد از سه روز نیز تا چند هفته از داشتن حمام‌های طولانی مدت خودداری کنید.
  • تا حدودسه هفته که ورم‌ها از بین رفت می‌توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید.

مراحل تزریق چربی صورت چگونه انجام می‌شود؟

دلایلی مانند مراقبت‌های نادرست، افزایش سن، کاهش کلاژن سازی در پوست و… باعث می‌شود فرد از چهره خود ناراضی باشد و به سراغ درمان آن برود. به همین دلیل روش ابداعی تزریق چربی از چربی‌های طبیعی بیمار به وجود آمد. در تزریق چربی متخصص زیبایی ابتدا بیمار را سر موضعی می‌کند و بعد از چکاب بیمار شروع به استخراج چربی از بدن خود فرد می‌کند. معمولا چربی‌ها را از شکم، ران و پهلو که چربی بیشتری دارد خارج می‌کنند. در این مرحله بعد از استخراج چربی، آن را داخل سانتریفوژ قرار می‌دهند تا چربی تصفیه و تمیز شود. بافت چربی وقتی مایع و خالص شد آماده تزریق می‌باشد. سپس با سوزن‌های استریل و تمیز آن‌ها به نواحی مورد نظر تزریق می‌کنند. جالب است بدانید که بعد از تزریق چربی‌ها خیلی سریع از طریق جریان خون، جذب بافت پوست می‌شود. تزریق چربی به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود. اما اگر فرد آستانه درد پایینی داشته باشد بعد از انجام چند آزمایش از وضعیت بیمار او را بیهوش می‌کند و عمل را انجام می‌دهد.

مراحل تزریق چربی

تزریق چربی به چند روش قابل انجام است؟

روش ابداعی تزریق چربی یکی از به روزترین متد‌ها و روش‌های جوانسازی صورت می‌باشد. تزریق چربی به دو روش نوین نانوفت و میکروفت قابل اجرا می‌باشد.

تزریق چربی به روش نانوفت

در تزریق چربی به روش نانوفت با استفاده از یک کانول (سوزن بسیار نازک) برای تزریق چربی استفاده می‌شود. در پی این روش ابتدا از نقاط چربی بدن مانند ران و یا باسن استخراج می‌شود. سپس چربی در سانتریفوژ قرار می‌گیرد تا فرآوری شود و سلول‌های چربی از ناخالصی‌ها جدا شود. در نتیجه چربی به صورت یک مایع درمی‌آید و برای تزریق آن از یک کانول بسیار نازک استفاده می‌شود.

نازک بودن سوزن و بافت نرم چربی باعث می‌شود تا مناطق کوچک به راحتی مورد هدف قرار بگیرند و نتیجه بسیار دقیق‌تری به دست می‌آید. این روش برای از بین رفتن چین و چروک و خطوط صورت بسیار پیشنهاد می‌شود.

تزریق چربی به روش میکروفت

اما در متد انتقال چربی به روش میکروفت حجم بیشتری از چربی ها مورد هدف قرار می‌گیرد. در این روش با استفاده از یک سوزن نازک از محل مورد نظر چربی‌ها در راستای حفظ سلامت آن‌ها برای فرآیند تزریق استخراج می‌شود. بعد از پالایش چربی‌ها آن‌ها را در زیر پوست تزریق می‌کنند. در حین انجام این متد از بی حسی برای بیمار استفاده می‌شود. برای اینکه در این روش می‌توان چربی بیشتری استخراج کرد در راستای انتقال چربی به اطراف باسن و سینه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق چربی به روش بایوفت

تزریق چربی به روش بایوفت که از نوین‌ترین روش‌های موجود می‌باشد، نسبت به دو روش بایوفت و میکروفت برتری بیشتری دارد. بایوفت با سه مرحله استخراج چربی، خالص سازی چربی، تزریق چربی به نواحی مورد نیاز شکل می‌گیرد. اما تمام این مراحل با دستگاه زیر نظر یک پزشک حاذق انجام می‌شود. این روش ماندگاری خیلی بالایی دارد و از مزایای دیگر آن بدون درد بودن این روش می‌باشد. در روش تزریق چربی بایوفت تمامی مراحل با دستگاه‌های پیشرفته شکل می‌گیرد و هیچ نیازی به بخیه و ایجاد برش نیست.

از چه نواحی از بدن چربی را انتقال می‌دهند؟

به طور معمول در تزریق چربی ابتدا به سراغ نواحی از بدن می‌روند که چربی بیشتری دارد. اما همه ناحیه‌های بدن نه! مثلا نواحی مانند ران، باسن، پهلو و شکم که چربی بیشتری دارند، مورد هدف برای استخراج چربی قرار می‌گیرند. طبق نیازی که پزشک می‌بیند ناحیه استخراج چربی را انتخاب می‌کند. بهتر است برای انجام این کار حتما از پزشکی با تجربه مشورت بگیرید.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل در چیست؟

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟ خب برای پاسخ دادن به این سوال باید بگوییم هر دو روش مزایا و خوبی‌های خودش را دارد که با توجه به نوع پوست پزشک تشخیص می‌دهد از کدام روش استفاده کند. یکی از مزیت‌ها و برتری‌هایی که تزریق چربی نسبت به تزریق ژل دارد این می‌باشد که در تزریق چربی از چربی طبیعی و همسان با بافت بدن خود فرد استفاده می‌شود. اما در تزریق ژل اگر مقدار ژل زیادی را به بیمار تزریق کنند باعث می‌شود سطح پوست ناهموار شود. اما متخصص زیبایی در تزریق چربی هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند هر مقداری را استخراج و تزریق کند و امکان هیچگونه جابه جایی وجود ندارد.

اما مزیتی که تزریق ژل دارد این می‌باشد که لازم نیست از چربی‌های بیمار استخراج شود و معمولا بعد از تزریق ژل هیچ‌گونه تورمی در صورت قابل مشاهده نیست! از دیگر مزایا ژل این می‌باشد که اگر فرد پشیمان شود به راحتی با تزریق آنزیم‌های خاص می‌تواند آن را تخلیه کند. به طور معمول نیز افراد بعد از تزریق ژل به راحتی دوران بهبودی خود را طی می‌کنند و شروع به فعالیت‌های روزانه خود می‌کنند. این در حالی است که بعد از تزریق چربی فرد باید مدت زمانی را به استراحت اختصاص دهد.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

هزینه تزریق چربی چگونه محاسبه می شود؟

در نظر داشته باشید که تزریق چربی جزو عمل‌های زیبایی می‌باشد و بیمه هزینه‌ای در مقابل پرداخت آن به عهده ندارد. به دلیل نوسان قیمت لوازم پزشکی، دارو و دستمزد پزشک هزینه دقیق و یکسانی برای عمل‌های زیبایی وجود ندارد. هزینه تزرق چربی صورت معمولا بستگی به مقدار استخراج و تزریق چربی و زمان عمل دارد. به علاوه اینکه اگر به دست پزشک حاذقی این عمل را انجام دهید معمولا قیمت بیشتری را باید پرداخت کنید. در نظر داشته باشد که هرگز برای عمل‌های زیبایی خود به کلینیک‌هایی که به طور نامعقول هزینه کمی می‌گیرند نروید و اعتماد نکنید. امکان دارد از وسایل غیر استاندارد و مکانی کثیف و عفونی برای جراحی شما استفاده کنند و این امر جان شما را به خطر می‌اندازد. در کل هزینه ژل به صورت نسبت به تزریق چربی کمتر است و پزشک طبق هزینه و نوع پوست و مقدار چربی شما به شما روش مناسب را پیشنهاد می‌کند. برای اطلاع از نرخ روز عمل‌های زیبایی خود می‌توانید با کارشناسان کلینیک دکتر مهسا میرحاجی تماس بگیرید.

مدت زمان ماندگاری چربی چگونه است؟

در ماندگاری تزریق چربی به صورت دو عامل مهم حرف اول را می‌زنند. اولین عامل میزان مهارت و تشخیص پزشک می‌باشد. پزشک باید به درستی میزان چربی را تشخیص دهد و با دقت و اصولی از طریق سوزن چربی را به پوست تزریق کند. دومین عاملی که در ماندگاری چربی از اهمیت بالایی برخوردار است، رعایت کردن تک تک نکات و توصیه‌های پزشک بعد از تزریق چربی است. افراد باید تا چند وقت ارتباط خود را با پزشک قطع نکنند و تحت نظر باشند. اگر به خوبی مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را رعایت کنید مطمعن باشید نتیجه خوب و طولانی مدتی را می‌بینید.

تزریق چربی صورت در آقایان

افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در بدن نیز فقط برای بانوان نیست و آقایان از این موضوع مبرا نیستند. در طی سالیان گذشته آقایان نیز با استفاه از متدهای زیبایی به صورت جوانسازی پوست خود می‌روند و این امر بسیار طبیعی می‌باشد. یکی از همین متدها تزریق چربی در جهت جوانسازی پوست است که طرفداران زیادی در آقایان نیز برای خود دارد. تزریق چربی طبیعی برای بازیابی حجم از دست رفته و اصلاح صورت کاربردی می‌باشد و روشی بسیار امن و موثر تلقی می‌شود. معمولا فرآنید تزریق چربی در آقایان و بانوان تفاوت خاصی ندارد. اما تفاوتی که در جزییات صورت آنها وجود دارد کمی مساله را متفاوت می‌کند. اما به صورت کلی آقایانی که نیاز به اصلاح و جوانسازی پوست خود دارند، تزریق چربی بسیار موثر بوده و فرد دوباره به زیبایی و طراوت خود دست پیدا می‌کند. بسیاری از آقایان به سراغ تزریق چربی مدلینگ می‌روند و از این روش در جهت چهره‌ای بی نقص و جذاب تزریق چربی انجام می‌دهند.

سوالات متداول

بعد از تزریق چربی چه مدت بعد می توان به ورزش ادامه داد؟

زیباجویان عزیز بعد از حداقل سه الی چهار هفته بعد می‌توانند به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند.

برای تزریق چربی از چه قسمت هایی چربی گرفته می شود؟

از قسمت‌های شکم، پهلو، قسمت های خارجی ران و هر قسمتی که چربی اضافه داشته باشد چربی گرفته می شود.

قیمت تزریق چربی به صورت چقدر است؟

به طور کلی می‌توان گفت قیمت تزریق چربی به عواملی چون تخصص و سابقه پزشک، هزینه بیمارستان، مقدار ناحیه مورد نیاز و محل برداشت چربی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *