آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

قبل از کاشت ابرو

فهرست مطالب

حتماً شما هم شنیده‌اید که کاشت ابرو یک روش دائمی برای پرپشت کردن ابروها است. این موضوع در صورتی حقیقت دارد که شما تمامی مراقبت‌های لازم پس از کاشت ابرو را به‌ خوبی انجام دهید. اما آیا ممکن است کاشت ابرو نیز مانند روش‌‌هایی مانند میکروبلیدینگ و تاتو ابرو نیاز به ترمیم داشته باشد؟ پاسخ این سوال را در ادامه خواهیم داد.

ترمیم ابرو بعد از کاشت ابرو

ترمیم ابرو، روشی برای تکمیل و یا اصلاح نتایج کاشت ابرو است. این روش می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر انجام شود:

افزایش تراکم ابرو: اگر بعد از کاشت اولیه، ابروها به اندازه دلخواه شما پرپشت نشده باشند، می‌توانید با ترمیم، تراکم آنها را افزایش دهید.

اصلاح فرم ابرو: ممکن است بعد از کاشت ابرو، از فرم ابروها راضی نباشید. در این صورت می‌توانید با ترمیم، ابروها را به فرم دلخواه خود در بیاورید.

پر کردن نواحی خالی: گاهی اوقات، در برخی نواحی از ابروها، موهای کاشته شده رشد نمی‌کنند. ترمیم ابرو می‌تواند برای پر کردن این نواحی خالی و ایجاد ظاهری یکدست برای ابروها استفاده شود.

عدم رعایت توصیه‌های پزشکی: پس از کاشت ابرو پزشک، لیست مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو را به شما ارائه می‌دهد. در این لیست در مورد نحوه شستشو صورت پس از کاشت، استفاده از شوینده مناسب، تجویز داروها به شما ارائه می‌شود‌. دقت و انجام تمامی این توصیه‌ها می‌تواند نیاز به ترمیم کاشت ابرو را به صفر برساند.

وجود فیبروز، هاشور و میکروبلدینگ: کسانی که سابقه فیبروز، تاتو و میکروبلیدینگ را داشتند، به‌‌دلیل آسیب پوست در ناحیه ابرو، خونرسانی به‌درستی روی آن انجام نمی‌شود و ممکن است باعث ریزش موهای ابرو شود. البته این به‌ این معنی نیست که افراد دارای تتو نتوانند از مزایای کاشت ابرو بهره‌مند شوند. بلکه احتمال نیاز به ترمیم براین این اشخاص نسبت به افراد عادی بیشتر است.

بعداز کاشت ابرو

روش انجام ترمیم کاشت ابرو چگونه است؟

روش انجام ترمیم کاشت ابرو به نوع کاشت اولیه و ناحیه‌ای که نیاز به ترمیم دارد بستگی دارد. به طور کلی، دو روش اصلی برای ترمیم کاشت ابرو وجود دارد:

  • روش FUT: در این روش، فولیکول‌های مو از ناحیه پشت سر یا سایر قسمت‌های بدن که تراکم مو بالا است، استخراج می‌شوند. سپس این فولیکول‌ها به صورت جداگانه در ناحیه ابرو که نیاز به ترمیم دارد، پیوند زده می‌شوند. روش FUT معمولاً برای پر کردن نواحی کم پشت ابرو یا جایگزینی ابروهای از دست رفته استفاده می‌شود.
  • روش FUE: در این روش، فولیکول‌های مو به صورت جداگانه از ناحیه پشت سر یا سایر قسمت‌های بدن که تراکم مو بالا است، استخراج می‌شوند. سپس این فولیکول‌ها به صورت جداگانه در ناحیه ابرو که نیاز به ترمیم دارد، پیوند زده می‌شوند. روش FUE معمولاً برای پر کردن نواحی کم پشت ابرو یا ایجاد خطوط ظریف ابرو استفاده می‌شود.

مراقبت‌ های پس از جراحی کاشت ابرو

این عمل، یکی از عمل‌‌های کم تهاجمی است و احتمال شکست یا نیاز به ترمیم در آن بسیار کم است. در ادامه به معرفی برخی مراقبت‌های پوستی پس از جراحی کاشت ابرو می‌پردازیم:

  • تا زمانی که پزشک شما اجازه ندهد، از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند، خودداری کنید.
  • تا زمانی که بخیه‌ها و قرمزی التیام نیافته‌اند، از عینک آفتابی یا کلاه برای محافظت از ابروهای خود در برابر نور خورشید استفاده کنید.
  • از خاراندن یا دست زدن به ابروها خودداری کنید. این امر می‌تواند باعث جدا شدن فولیکول‌های موی پیوند شده شود.
  • از دستورات پزشک خود به دقت پیروی کنید. این شامل مصرف داروها، استفاده از پمادها و محلول‌های موضعی و زمان‌بندی ویزیت‌های بعدی است.

 

قبل از کاشت ابرو

سخن پایانی

کاشت ابرو یک روش دائمی برای پرپشت کردن ابروها است و نیازی به ترمیم ندارد. با این حال، ممکن است در برخی موارد نیاز به ترمیم باشد. در نهایت، بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد کاشت ابرو و نیاز به ترمیم آن، مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو است.

بیشتر بخوانید:

کاشت ابرو مناسب چه کسانی است؟

دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *