عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی به صورت

fat-injection1

فهرست مطالب

با افزایش سن خاصیت کشسانی پوست از بین می‌رود و چین و چروک‌ها و خطوط ناخوشایندی در صورت ایجاد می‌شود. امروزه با تزریق چربی صورت می‌توان شادابی را به چهره برگرداند. عوامل زیادی در ماندگاری چربی تزریق شده به صورت موثرند که انتخاب پزشک ماهر و رعایت مراقبت‌های توصیه شده مهم‌ترین هستند. خودداری از رفتن به محیط‌های گرم، فشار نیاوردن به محل تزریق، جلوگیری از تغییر وزن شدید و انجام ورزش‌های سنگین از عواملی هستند که این ماندگاری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت به تجربه پزشک و رعایت مراقبت‌های پس از تزریق بستگی دارد. اگر پزشک از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد مطمئنا به اندازه نیاز پوست به آن چربی تزریق خواهد کرد. انتخاب درست تکنیک آماده‌سازی و تزریق چربی در ماندگاری آن بسیار موثر است. هرچه ساکشن به خوبی انجام شود، ماندگاری و تاثیر آن بالاتر خواهد بود. استفاده از سوزن و سرنگ مناسب نیز از عوامل موثر در مدت دوام تزریق چربی در صورت است. توجه به توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های بعد از تزریق نیز در این ماندگاری دخیل هستند. بهتر است برای مدتی فعالیت‌های خود را در خارج از خانه لغو کنید تا بتوانید کاملا استراحت کنید.

ویزیت‌های منظم پس از تزریق چربی باعث می‌شود پزشک از وضعیت شما همواره خبر داشته باشد و موارد لازم را گوشزد کند. چربی‌ که به صورت تزریق می‌شود پس از حدود ۲ ماه نصف می‌شود و نصف دیگر به صورت همیشگی باقی می‌مانند. همچنین ناحیه‌ای که چربی به آن تزریق می‌شود هم در این ماندگاری نقش دارد. اجزائی که حرکت بیشتری دارند همانند لب‌ها و خط خنده ماندگاری‌ حدود ۲۰ درصد خواهند داشت. ماندگاری نواحی نزدیک به لب حدود ۱۰ درصد است؛ ولی ماندگاری چربی در ناحیه‌هایی که زیاد حرکت نمی‌کنند مانند گونه‌ها و اطراف چشم‌ها حدود ۵۰ درصد است.

افزایش سن

افزایش سن یکی از عوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت است. به مرور زمان، پوست حالت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست می‌دهد. این کاهش انعطاف‌پذیری نیز باعث می‌شود پوست مانند گذشته نتواند چربی تزریق شده را حفظ کند. پوست افراد جوان‌تر این چربی را بهتر حفظ می‌کنند و ماندگاری تاثیرات آن طولانی‌تر خواهد بود. از آنجایی که وضعیت پوستی هر فرد متفاوت است بهتر است قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کنید.

تغییرات حجم صورت

به مرور زمان و با افزایش سن به‌دلیل تحلیل رفتن و کوچک‌تر شدن عضلات صورت، ماندگاری چربی تزریق شده کاهش می‌یابد. عضلات قوی‌تر نقش مهمی در نگهداری چربی دارند و وقتی که کم‌کم دچار کاهش حجم می‌شوند، بافت‌های تحتانی‌شان دیگر نمی‌توانند چربی تزریق شده را به‌خوبی گذشته حفظ کنند و در نتیجه اثرات آن از بین می‌رود. یکی دیگر از تغییراتی که افزایش سن در بدن ایجاد می‌کند، کاهش تجدید سلولی است. هرچه تجدید سلولی کاهش یابد، توانایی بازسازی پوست هم کم‌تر می‌شود و همین امر منجر به کاهش ماندگاری چربی تزریق شده به پوست می‌شود‌.

مهارت جراح

مهارت جراح از مهم‌ترین عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی به صورت است. با انتخاب پزشکی حاذق و مجرب می‌توانید از تکنیک اصولی و روش‌های آماده‌سازی صحیح او مطمئن باشید. روش تزریق چربی، پاکسازی چربی و میزان آن مواردی هستند که پزشک تعیین می‌کند. اگر روش برداشت، تصفیه چربی، تکنیک تزریق و محل آن صحیح باشد ماندگاری چربی هم بیشتر خواهد بود. پزشکان ماهر معمولا براساس آناتومی صورت هر فرد تزریق‌ها را به اشکال مختلف انجام می‌دهند.

مراقبت‌ های قبل و پس از تزریق

رعایت مراقبت‌های پیش و پس از تزریق نقش بسزایی در ماندگاری نتایج آن دارد‌. آماده‌سازی پوست و ناحیه تزریق از مواردی هستند که توصیه می‌شود پیش از تزریق انجام دهید. انجام دستورات پزشک قبل از تزریق در رسیدن به نتیجه دلخواه تاثیر بالایی دارد. همچنین توجه به مراقبت‌های پس از تزریق نیز باعث می‌شود احتمال بروز عوارض ناخواسته و احتمالی کاهش پیدا کند. رعایت موارد ذکر شده توسط پزشک مانند مصرف آنتی بیوتیک جهت جلوگیری از عفونت و خودداری از استعمال دخانیات و داروهای ضدالتهابی در افزایش ماندگاری چربی اهمیت بالایی دارد‌.

تغییر وزن

تغییر وزن یکی از عوامل مهمی است که ماندگاری چربی تزریق‌شده به صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید ماندگاری چربی بالا باشد از افزایش یا کاهش وزن زیاد خودداری کنید. از آنجایی که چاقی یا لاغری پس از تزریق، حجم صورت را هم تغییر می‌دهد، می‌تواند نتایج تزریق را هم تحت الشعاع قرار دهد. با داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب و انجام منظم ورزش می‌توانید از تغییرات ناگهانی در وزن خود جلوگیری کنید.

انجام فعالیت های سنگین

بهتر است پس از تزریق چربی به صورت از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین خودداری کنید. این فعالیت‌ها می‌توانند با ایجاد تغییر در توزیع چربی تزریق شده، نتیجه نهایی و ماندگاری آن را تغییر دهند. پس لازم است پس از تزریق مدتی از انجام این فعالیت‌های شدید دوری کرده و به استراحت بپردازید. رعایت مراقبت‌های توصیه شده از سوی پزشک در افزایش ماندگاری و به حداقل رساندن عوارض ناخواسته موثر است.

محیط های گرم

اگر می‌خواهید ماندگاری چربی تزریق شده به صورت‌تان افزایش یابد توصیه می‌شود از حضور در محیط‌های خیلی گرم مانند سونا خودداری کنید. قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب و استفاده از جکوزی نیز می‌تواند ماندگاری را کاهش دهد. این گرمای شدید باعث تغییر شکل چربی و کاهش آن می‌شود‌. دوری از محیط‌های پرحرارت می‌تواند به افزایش زمان ماندگاری چربی کمک کند.

سخن پایانی

در تزریق چربی به صورت، چربی را از ناحیه‌هایی مانند شکم و ران برمی‌دارند و پس از سانتریفیوژ به نواحی مشخص شده تزریق می‌کنند. ماندگاری این روش درصورتی که توسط پزشکی ماهر انجام شود بالا است. البته ماندگاری آن به اینکه تزریق در چه ناحیه‌ای از صورت انجام می‌شود هم بستگی دارد.  انجام مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق، خودداری از رفتن به سونا، خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین و داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توانند این ماندگاری را بیشتر هم بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *