مراحل و نحوه انجام کاشت مو به روش sut

کاشت مو

فهرست مطالب

کاشت مو به روش sut راه‌حلی بی‌نظیر برای افرادی است که از کم‌پشتی موهای خود رنج می‌برند. طی این روش فولیکول‌های مو به صورت ایمن استخراج شده و در ناحیه موردنظر کاشته می‌شوند. قبل از انجام کاشت، پزشک درمورد سوابق پزشکی فرد سوالاتی کرده و تشخیص می‌دهد که برای این روش کاندید مناسبی است یا خیر. هرچه کاشت مو توسط پزشک ماهری انجام شود، نتیجه حاصل شده طبیعی‌تر خواهد بود و موهای جدید در خط رویش موهای قدیمی رشد می‌کنند.

کاشت مو به روش sut چیست؟

کاشت مو به روش sut یکی از جدیدترین روش‌ها است که توسط دستگاه‌های پیشرفته و با دقت بالا انجام می‌شود. دستگاهی که برای این نوع کاشت مو استفاده می‌شود گرافت‌های مو را به شکلی سریع و بدون هیچ آسیبی استخراج می‌کند. در این روش برخلاف پانچ دستی، فولیکول‌ها آسیب نمی‌بینند. کاشت مو به روش sut برای افرادی که موهای کم‌پشتی با بانک موی ضعیف دارند، مناسب است.

بعد از کاشت مو

روش انجام کاشت مو به روش sut

اکثر افرادی که می‌خواهند کاشت مو به روش sut انجام دهند تمایل دارند بدانند این روش دقیقا به چه صورت انجام می‌شود. این روش بدون نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی انجام می‌شود. طی کاشت مو برخی از فولیکول‌های مو را از پشت یا کنار سر برداشته و روی سر می‌کارند. هنگام کاشت مو به روش SUT، دستگاهی دقیق فولیکول‌های مو را خارج می‌کند. ظرافت و دقت بالای این دستگاه احتمال آسیب به فولیکول موها را کاهش می‌دهد. سپس این فولیکول‌های استخراج شده را در دستگاه قرار داده و آن‌ها را برای جلوگیری از آسیب دیدن منجمد می‌کنند. در مرحله بعدی پزشک از این فولیکول‌ها برای کاشت مو استفاده می‌کند.

مزایای کاشت مو به روش sut

افرادی که به صورت ارثی موهای کم‌پشتی دارند یا به مرور زمان و با افزایش سن موهای‌ خود را از دست داده‌اند با استفاده از این روش می‌توانند به موهای پرتراکمی دست یابند. از مزایای این روش می‌توان به عدم ایجاد برش و اسکار اشاره کرد. اگر روش sut را برای کاشت مو انتخاب کنید می‌توانید از سالم ماندن فولیکول موهای خود و هدر نرفتن‌شان حین کاشت مطمئن باشید. در یک جلسه از این روش درمانی امکان کاشت حدود ۱۰۰۰۰ فولیکول مو وجود دارد. کاشت در این روش توسط دستگاه انجام شده و اصول بهداشتی به بهترین شکل رعایت می‌شود. ایجاد خط رشد موی بسیار طبیعی و دوره نقاهت کوتاه از سایر مزایای این روش موثر است که آن را محبوب‌تر کرده است. توسط sut سریع‌تر از روش‌های سنتی می‌توانید به موهای پرپشت دست یابید.

مراقبت های لازم قبل از کاشت مو

انتخاب یک جراح ماهر قبل از اقدام به انجام این روش بسیار مهم است. مشورت با جراح و درمیان گذاشتن انتظارات با او باعث می‌شود نتیجه حاصل شده با توقعات فرد متناسب باشد‌. جراح اطلاعات دقیقی درمورد چگونگی کاشت مو و روند بهبودی به متقاضی می‌دهد. قبل از کاشت مو پزشک برای برخی آزمایش‌ها مانند آزمایش خون درخواست می‌دهد. همچنین باید درمورد بیماری‌‌های زمینه‌ای، سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید. اجتناب از مصرف سیگار و الکل حداقل ۳ روز قبل از کاشت مو و پرهیز از مصرف آسپرین و سایر داروهای رقیق‌کننده خون هم از آمادگی‌‌های قبل از کاشت مو هستند. توصیه می‌شود پیش از کاشت مو وعده غذایی سبکی بخورید و از استفاده از محلول‌‌های دارای الکل برای موهای خود بپرهیزید.

مراقبت های بعد از کاشت مو

پس از حدود ۱ الی ۳روز، موهای کاشته شده رشد خود را آغاز می‌کنند. برای رشد بهتر این فولیکول‌ها لازم است مراقبت‌های توصیه شده را رعایت کنید. مصرف داروهایی که پزشک تجویز می‌کند برای جلوگیری از عفونت موثر است. همچنین ممکن است برخی مسکن‌ها هم برای تسکین درد شما تجویز شود. چند روز اول پس از کاشت مو از شستن موها خودداری کنید. در روزهای آتی هم پزشک چگونگی شستن روزانه محل کاشت را توضیح خواهد داد.

  • اگر پس از کاشت شاهد زخم‌های کوچکی روی سر خود شدید از دستکاری آن‌ها خودداری کنید.
  • این زخم‌ها حدود ۱ الی ۲ هفته بعد برطرف می‌شوند و عادی هستند.
  • درصورت خونریزی زخم‌ها به پزشک مراجعه کنید. خودداری از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات تا چند روز پس از کاشت هم ممنوع است.
  • برای کاهش تورم پس از مشورت با پزشک می‌توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید.
  • تا دو هفته پس از کاشت از فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و تا یک ماه هم باید از استخر و جکوزی اجتناب کنید.
  • حدود ۲ ماه پس از کاشت هم از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

کاندیدهای مناسب برای کاشت مو به روش sut

هم آقایان و هم خانم‌ها برای استفاده از این روش مجاز هستند. وجود ناحیه اهداکننده ثابت روی پوست سر فرد را برای استفاده از این روش کاندید مناسبی می‌کند. افرادی مبتلا به طاسی یا کسانی که ریزش موی شدیدی دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. ولی لازم به ذکر است که sut برای همه افراد توصیه نمی‌شود. مواردی که یک فرد را برای انجام این روش مجاز می‌کند عبارتنداز:

  • افرادی که در نواحی مختلف سر خود طاسی و ریزش مو را تجربه می‌کنند‌.
  • خانوم‌هایی که از ریزش موی مردانه رنج می‌برند.
  • آقایان مبتلا به طاسی

کاشت مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

کاشت مو روشی درمانی برای بهبود زیبایی و تراکم موها است. با این حال تمام افرادی که به طاسی یا ریزش مو دچارند نمی‌توانند از آن استفاده کنند. افراد مبتلا به دیابت و دارای التهاب نمی‌توانند از این روش برای کاشت مو استفاده کنند. همچنین کسانی که فشار خون بالایی دارند هم کاندید مناسبی برای این روش محسوب نمی‌شوند. ابتلا به ایدز، هپاتیت و داشتن حساسیت دارویی نیز متقاضیان این روش را از لیست کاندیدهای مناسب حذف می‌کنند.

قبل از کاشت مو

سخن پایانی

کاشت مو به روشsut روشی غیرتهاجمی است که بدون بی‌حسی یا بیهوشی انجام می‌شود. افراد مبتلا به طاسی یا ریزش شدید مو می‌توانند توسط این روش نوین به ظاهر ایده‌آل خود دست یابند. دستگاهی که عمل استخراج فولیکول‌ها را به عهده دارد این مسئولیت را با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌دهد. احتمال موفقیت‌آمیز بودن نتیجه کاشت مو به روش sut توسط پزشکی حاذق بسیار بالا است. خودداری از فعالیت سنگین در روزهای ابتدایی پس از کاشت، اجتناب از دستکاری زخم‌ها و رفتن به جکوزی و استخر از مراقبت‌های پس از کاشت مو هستند که باید رعایت کرد.

بیشتر بخوانید:

مراحل کاشت مو تا رشد

موفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *