تزریق ژل (قیمت و ماندگاری)

Screenshot-2021-12-06-at-15.15.13

فهرست مطالب

از قدیم تا به امروز انسان زیبایی طلب بوده و زیبایی ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. معمولا انسان‌ها برای زیبایی چهره و اندام خود روش‌های گوناگون را انتخاب می‌کنند. تعریف هر کسی از زیبایی متفاوت است؛ شاید کسی اندام و صورتی پر دوست داشته باشد و برخی استخوانی و لاغر! این تفاوت‌ها می‌باشد که انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند و همین زیبایی خلقت را نشان می‌دهد. امروزه افراد از روش‌های مختلفی برای بی‌نقص بودن اندام و چهره خود استفاده می‌کنند. معیار زیبایی از نظر اغلب افراد جامعه اندامی پر و صورت‌هایی گونه‌دار و تپل می‌باشد. شاید در قدیم فقط بانوان از روش‌های عمل‌های زیبایی برای زیبایی خود استفاده می‌کردند. اما امروزه این امر بین مردها نیز جا افتاده شده و آقایان نیز از این روش‌ها برای جوانسازی و زیبایی خود استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که استفاده از عمل‌ها و تزریق ژل تاثیر مستقیم روی زیباتر شدن و رفع عیوب و نقص‌ها در بدن و چهره فرد دارد، و مهم‌تر از آن این است که باعث جوانسازی و زیبایی او می‌شود. یکی از روش‌هایی که تاثیر بسزایی در زیباسازی بدن و چهره افراد دارد استفاده از فیلر و ژل‌هایی پزشکی می‌باشد. در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، متخصصان زیبایی با استفاده از تزریق ژل برای چاقی صورت و یا اندام افراد، آن‌ها را به اندام و چهره‌ای که دوست دارند می‌رسانند. در ادامه مطلب از سایت کلینیک دکتر میرحاجی قصد داریم اطلاعاتی در راستای همه چیز در مورد تزریق ژل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

انواع ژل از نظر کیفیت و ماندگاری

تزریق ژل با هدف جوانسازی و رفع چین و چروک یا در جهت زیبایی طرفداران بسیار زیادی دارد. به طور معمول در همان جلسه اول تزریق ژل نتیجه کاملا مشخص می‌شود و این خود یکی از دلایل محبوبیت تزریق ژل می‌باشد. از نکاتی که در تهیه ژل یا فیلرها باید به آن توجه داشت استاندار بودن و تایید شده از جانب سازمان غذا و داروی آمریکا fda باشد. ما سه دسته ژل از لحاظ ماندگاری داریم که در ادامه به توضیح آن پرداخته‌ام:
ژل دائمی: ژل دائمی معمولا انواع مختلفی دارد اما تعداد اندکی از آن‌ها مورد تایید fda آمریکا هستند. یکی از دلایلی که ژل دائمی برای افراد زیاد توصیه نمی‌شود تخلیه دشوار آن و احتمال بروز عفونت می‌باشد. در کل عوارض جانبی ژل دائمی کمی بیشتر می‌باشد.
ژل نیمه دائمی: بعد از تزریق ژل‌های نیمه دائمی باید بعد از چند هفته برای ترمیم به پزشک خود مراجعه کنید. ژل‌های نیمه دائمی برای چین و چروک‌هایی که کمی عمیق‌تر هستند به علاوه در راستای درمان افتادگی پوست استفاده می‌شود.
ژل موقت: از ژل‌های موقت برای حجم دهی به لب‌ها، چانه، گونه و فرم دهی صورت و اعضای بدن استفاده می‌شود. این نوع از ژل شامل کلاژن، چربی بدن، کلسیم هیدروکسید و هیالورونیک اسید می‎‌باشد.
طبق تحقیقات ژل‌های موقت از موادی ساخته شده‌اند که با بدن سازگاری دارد و بعد از یک تایمی جذب بدن می‌شوند. کلاژن، هیالورونیک، هیدروکسید آپایتت کلسیم، پلی لاکتیک اسید از نمونه ژل‌های موقتی می‌باشد که مورد تایید fda آمریکا بوده است.

مواد تشکیل دهنده ژل

از ژل‌ها برای جوانسازی و پر کردن چین و چروک‌های عمیق و نیمه عمیق استفاده می‌شود. بسیاری از افراد کنجکاو هستند که ژلی که به صورت و یا بدن آن‌ها تزریق می‌شود از چه موادی تشکیل شده است؟ ساختار کلی و مواد تشکیل دهنده ژل از موارد زیر تشکیل شده است:
• اسید پلی ال لاکتیک: این ماده در راستای تحریک کلاژن سازی عمل می‌کند و استحکام پوست و کاهش چین و چروک را در پیش رو دارد. اسید پلی ال لاکتیک از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده ژل اسکالپترا می‌باشد که ماندگاری دو ساله دارد و مورد تایید fda آمریکا نیز می‌باشد.

• هیالورونیک اسید : این ماده به صورت طبیعی در بافت پوست انسان‌ها وجود دارد. یکی از مزیت‌های این ماده کمک به حفظ طراوت و رطوبت پوست می‌باشد. با تزریق ژل هیالورونیک اسید حدودا یک سال نیاز به ترمیم ندارید و بعد از آن جذب بدن می‌شود.

• پلی متیل متاکریلات : این ماده طبیعی نیست و به صورت صنعتی تولید می‌شود. اما خوشبختانه برای بدن کاملا ایمن است. نتیجه گیری از این ژل بالا می‌باشد زیرا میزان کلاژن آن بسیار بالا است. بلافیل نام یکی از ژل‌هایی می‌باشد که در آن پلی متیل متاکریلات استفاده شده است و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می‌باشد.

• هیدروکسیل آپاتیت کلسیم : طبق آفرینش بی نقص خداوند، این ماده به وفور در استخوان‌ انسان‌ها وجود دارد. هیدروکسیل آپاتیت از هیالورونیک اسید غلیظ‌تر می‌باشد و ماندگاری بیشتری در تزریق دارد. از مزیت‌های این ماده خاصیت تحریک کننده کلاژن سازی، سفت کننده پوست، رفع چین و چروک و مورد تایید بودن FDA آمریکا می‌باشد. رادیز از نمونه ژل‌هایی می‌باشد که سرشار از ماده هیدروکسیل آپاتیت کلسیم می‌باشد و جوابدهی بسیار خوبی دارد.

کاربردهای تزریق ژل

از کاربردهای بسیار مهمی که تزریق ژل دارد کمک به کلاژن سازی پوست می‌باشد و فرد با استفاده از ژل‌ها زیبایی و طراوت دوباره پوست خود را بدست می‌آورد. پر کردن انواع چین و چروک‌ها اشاره کرد. توجه داشته باشید که برخی از کاربردهای تزریق ژل مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است ولی برخی از آن‌ها مورد تایید این سازمان قرار نگرفته‌اند. در ادامه برخی از کاربردهای تزریق ژل را بیان خواهیم کرد:

  • پر کردن چین و چروک‌های خط خنده، دور چشم، خطوط روی پیشانی و…
  • جوانسازی پوست و کلاژن‌سازی در پوست
  • حجم‌دهی به نواحی مختلف بدن مانند لب، سینه، باسن، چانه، گونه و … با استفاده از انواع ژل‌ها
  • کاهش علائم پیری و ایجاد احساس خوشایند!
  • پزشکان با ابداع تزریق ژل و یا فیلر به دماغ باعث فرم‌دهی آن شدند. با این روش می‌توانند از عمل جراحی پیشگیری کنند.
  • درمان زخم‌های پوست پوسته شده روی بدن و صورت.
  • حجم‌دهی به صورت و پر کردن اعضای صورت.پ
  • تزریق ژل به پوست دست و پا باعث زیبا شدن و جوانسازی آن‌ها می‌شود.
  • برطرف کردن گودی زیر چشم و افتادگی پوست صورت

کاربردهای تایید شده تزریق ژل از نظر fda

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم تزریق ژل کاربردهای زیادی دارد که برخی از آن‌ها مورد تایید سازمان غذا و داروی FDA آمریکا می‌باشد. برای مثال کاربردهای زیر از موارد تایید شده می‌باشد:
• استفاده از ژل برای جوانسازی دست‌ و پاها: از فیلرها و ژل‌ها برای جوانسازی پوست صورت و بدن استفاده می‌شود و یکی از کاربردهای ژل‌ها افزایش کلاژن سازی و رفع افتادگی پوست می‌باشد. اما سازمان FDA آمریکا بین پوست بدن فقط استفاده از ژل برای جوانسازی و افزایش حجم دست‌ها را تایید کرده است.
• کاربرد حجم دهنده ژل‌ها: برجسته کردن و حجم دادن (عملی که بتا نام پروتز شناخته شده است) به گونه، لب، چانه، از کاربردهای مورد تایید FDA می‌باشد.
• پر کردن چین و چروک‌های پوست: با تزریق ژل‌ها چین و چروک‌های صورت مانند خط پیشانی، خط خنده، خط اخم و خطوط دور لب و بینی رفع‌ می‌کنند. این کاربرد ایمن و مورد تایید ‌FDA می‌باشد.
• حجم‌دهی به صورت با تزریق ژل: صورت انسان با افزایش سن شروع به فرو رفتن و لاغر شدن می‌کند. به علاوه اینکه گاهی این موضوع به صورت ژنتیکی در فرد وجود دارد. از روش‌های تزریق ژل و تزریق چربی صورت می‌توان مشکل خالی بودن صورت را برطرف کرد. این کاربرد ژل نیز از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا مورد تایید است.
• فرم‌دهی به بینی با تزریق ژل: اصلاح فرم بینی بدون نیاز به عمل جراحی از دیگر کاربردهایی جالبی است که مورد تایید قرار گرفته است.

کاربردهای تایید نشده تزریق ژل از نظر fda

پیش‌تر به تزریق ژل و کاربردهای آن اشاره کردیم که برخی از آن‌ها مورد تایید سازمان غذا و داروی FDA آمریکا نمی‌باشد. این به این معنا نیست که این روش خطری در پیش رو دارد. این سازمان برای تایید داروها و روش درمانی آن‌ها یک دستور‌العمل خاصی دارد. برای مثال افزایش حجم پاها و سینه و باسن، تزریق ژل به استخوان و عضله و تاندوم از کاربردهایی است که مورد تایید این سازمان قرار نگرفته است.

مزایای تزریق ژل

اغلب از تزریق ژل برای جوانسازی و رفع چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. این روش هم روشی برای زیباسازی و هم روشی درمانی برای حجیم کردن صورت‌های استخوانی می‌باشد. محبوبیت این روش به دلیل مزایایی می‌باشد که دارد. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • زیبا و جوانسازی پوست
  • رفع چین و چروک روی پوست
  • نتیجه‌گیری خیلی سریع
  • سازگاری بسیاری از ژل‌ها با بدن‌ها
  • رفع تیرگی‌های پوست و پر شدن گودی چشم
  • عدم نیاز به بیهوشی، جراحی و بخیه زدن و بستری
  • امکان استفاده افراد بالای 18 سال
  • به دلیل استفاده از ماده سر کننده دردی در هنگام انجام آن حس نمی‌کنید.
  • اگر از شکل ظاهری بعد از تزریق ژل راضی نباشید و پشیمان شوید امکان تخلیه و ترمیم آن وجود دارد.
  • نتایجی بسیار طبیعی و ظریف بعد از تزریق ژل و فیلر
  • از تزریق ژل هم برای آقایان و هم برای بانوان استفاده می‌شود.

معایب تزریق ژل

تمامی روش‌های درمانی در پی خود عوارض جانبی و معایبی را دارند. با مراجعه به مرکز زیبایی معتبر و پزشکی باتجربه می‌توانید میزان احتمال بروز این عوارض جانبی را تا حدود بسیار زیادی کاهش بدهید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که عوارضی مانند ایجاد درد خفیف، کبودی، قرمزی و التهاب پوست، بی حسی در ناحیه تزریق و دردی خفیف در فرد ایجاد می‌شوند. اما نگران نباشید، زیرا معمولا این عوارض و معایب تزریق ژل تا حداکثر 3 روز ادامه پیدا خواهد کرد. اما در نظر داشته باشید که اگر به توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های بعد از عمل توجه نکنید عوارض خطرناکی مانند جابه‌جایی ژل و یا حتی عفونت وجود دارد. در این صورت مجبور به درمان و تخلیه ژل می‌شوید. پس هم در انتخاب پزشک و کلینیک خود دقت کنید و هم به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل اهمیت دهید.

چه کسانی می توانند ژل تزریق کنند؟

شاید قصد داشته باشید به سراغ تزریق ژل و یا فیلر بروید، اما قبل از آن به این توجه داشته باشید که تزریق ژل و فیلر شرایط مخصوصی دارد. شرایط خاصی که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم زیر نظر انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تایید شده است؛ پس دقت کافی داشته باشید:

  • زریق ژل و فیلر برای افراد بالای ۱۸ سال سن مناسب می‌باشد و هم برای آقایان و هم برای بانوان انجام می‌شود.
  • سلامتی جسمانی و روانی فرد باید خوب و متعادل باشد.
  • افرادی که در حفظ و نکهداری سلامت پوست خود کوشا هستند از بهترین کاندیدای تزریق ژل و فیلر هستند.
  • انجام این متد بهتر است بیماری‌های زمینه‌ای نداشته باشید و با پزشک خود مشورت کنید.
  • افرادی که به مواد فیلر و ژل حساسیتی ندارند. اگر فرد حساسیت داشته باشد متاسفانه به مشکلات جدی برخورد می‌کند.
  • در آخر و مهم‌ترین نکته اینکه فرد باید از سلامتی روحی و انتظارات واقع‌بینانه برخوردار باشد تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

توصیه های قبل و بعد از تزریق ژل

برای تزریق ژل‌ و فیلرهای زیبایی، مانند سایر خدمات و عمل‌های دیگر باید یک سری از توصیه‌ها، نکات و مراقبت‌های لازم را انجام دهید. اگر به توصیه‌های قبل و بعد از تزریق ژل دقت کنید و چشم پوشی نکنید، قطعا به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسید. در نظر داشته باشید که اگر از انجام مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل عمل نکنید شاید دچار مشکلات متعدد و جدی شوید. به موارد زیر دقت کنید: برای رفع سریع کبودی و تورم‌ها از کمپرس یخ استفاده کنید.

  • قبل از تزریق ژل و فیلر از میل کردن سیر و سیب خودداری کنید.(سیب و سیر حکم رقیق کننده خون را دارند.)
  • یک هفته قبل از تزریق ژل و فیلر نباید داروهایی نظیر آسپرین، بروفن و داروهای رقیق‌کننده خون استفاده کنید.
  • مواد خوراکی ویتامین E ، زنجبیل، جنسینگ و روغن ماهی را از یک هفته قبل از تزریق مصرف نکنید.
  • از سبزیجاتی مانند کلم، کرفس و اسفناج در جهت انعقاد خون و افزایش ویتامین K بدن خود استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از تزریق مایعات ننوشید.
  • تا دو هفته به هیچ وجه محل تزریق شده را ماساژ ندهید.
  • به دنبال پزشکی با تجربه و حاذق بگردید.
  • بعد از تزریق ژل تا چند روز سعی کنید اصلا به سولار و حمام آفتاب و جکوزی نروید.
  • قبل از تزریق سعی کنید یک میان وعده سبک میل کنید.
  • تا یک هفته بعد از تزریق ژل استراحت کنید و فعالیت‌های روزانه و ورزش‌های سنگین انجام ندهید.
  • تا دو روز بعد از تزریق سعی کنید از مشروبات الکلی استفاده نکنید و از استعمال دخانیت به دور باشید.
  • بلافاصله بعد از تزریق نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید.

هزینه تزریق ژل

همیشه هزینه عمل‌های زیبایی در کلینیک‌های زیبایی به دلیل نوسان قیمت‌هایی که در دارو و وسایل‌ها به وجود می‌آید متفاوت می‌شود. اما به غیر از هزینه‌های دارو، هزینه تزریق ژل به عواملی مانند میزان ژل، زمان تزریق، نوع برند ژل مصرفی، سابقه و اعتبار مرکز زیبایی و میزان حاذق بودن و تجربه پزشک نیز بستگی دارد. سعی نکنید برای انجام عمل‌های زیبایی که بسیار حساس می‌باشند و اثر مستقیم در چهره و اندام شما دارند، به کلینیک‌هایی که به طور نامعقول قیمت ارزانی پیشنهاد می‌دهند اعتماد کنید. سعی کنید در درجه اول به مهارت و تخصص پزشک به علاوه مرکزی تمیز و معتبر دقت کنید. در نظر داشته باشید که هزینه تزریق ژل کاملا به عهده شخص می‌باشد و بیمه هیچ هزینه‌ای را باز نمی‌گرداند و پوشش نمی‌دهد. برای مشاوره و اطلاع از هزینه‌های عمل‌های زیبایی خود می‌توانید با کارشناسان کلینیک دکتر میرحاجی تماس بگیرید.

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری و طول عمر انواع ژل‌ها به نوع برند و تبهر پزشک و میزان مراقبت‌های فرد بستگی دارد. هر چقدر که ژل تزریق شده متراکم‌تر باشد و عمیق‌تر تزریق شود طول عمر بیشتری خواهد داشت. نسبت ژل‌های طبیعی، ژل‌های مصنوعی نظیر هیالورونیک اسید دوام و طول عمر بیشتری دارند. برای مثال ژل‌های زیبایی مانند ژوویدرم و رووفیل ماندگاری و طول عمری حدود ۱۲ ماه دارند. اما در آخر دوام ژل تزریق شده با منطقه و ناحیه تحت درمان و شرایط بیمار رابطه مستقیم دارد.

تزریق ژل در چه سنی مناسب است؟

در ارتباط با سوالی که برای شما پیش آمده است باید بگوییم تزریق ژل و فیلر محدودیت سنی دارد ولی این محدودیت برای افراد زیر ۱۸ سال می‌باشد. اگر شما فردی هستید که به دنبال مقابله با علائم پیری در چهره خود هستید، اواسط دهه ۲۰ زمان مناسبی برای شروع تزریق ژل و فیلر می‌باشد. چرا که بدن به طور طبیعی از ۲۶ سالگی فرد تولید کلاژن خود را متوقف می‌کند؛ که البته جای نگرانی نیست زیرا این سن برای همه یکسان نیست.

تزریق ژل در زنان و مردان

چندین سال می‌باشد که عمل‌های زیبایی مختص بانوان نیست و آقایان نیز از آن در راستای جوانسازی استفاده می‌کنند. به طور معمول از هر 8 عمل زیبایی یک عمل به روی آقایان انجام می‌شود. برای تزریق ژل تفاوت جنسیتی وجود دارد و این روش و متد برای آقایان به علاوه بانوان انجام می‌شود. اما تفاوتی که دارد در این است که بانوان به دلیل شکل ظاهری ظریف‌تر و آستانه درد پایین‌تر، پزشک هنگام تزریق ژل و فیلر باید با ظرافت بیشتری کار خود را انجام دهد.

چگونه ژل را تزریق می کنند؟

افراد زیادی برای تزریق ژل و فیلر و تزریق بوتاکس برای زیبایی و پاکسازی خود سالانه به مراکز زیبایی می‌روند. اما مراحل تزریق ژل چگونه می‌باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید:
مرحله اول (مشاوره و معاینه توسط متخصص): بعد از انتخاب پزشک و مرکز زیبایی مورد نظر خود باید به مطب پزشک بروید. ابتدا پزشک طبق رنگ پوست و ظاهر نواحی پوست شما را ارزیابی می‌کند و معاینات لازم را انجام می‌دهد.
مرحله دوم (آماده سازی فرد جهت تزریق ژل): در مرحله دوم دستیاران پزشک با استفاده از پنبه آغشته به مواد ضدعفونی محل تزریق ژل را ضدعفونی می‌کنند. سپس به کمک کمپرس یخ و پماد بی حسی موضعی محل مورد نظر را سر می‌کنند.
مرحله سوم (تزریق ژل و فیلر): در این مرحله بعد از اندازه‌گیری و آماده سازی مواد فیلر و یا ژل با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک آن را به محل مورد نظر تزریق می‌کنند. سپس پزشک مقداری محل تزریق را ماساژ می‌دهد تا از نتیجه مطمعن شود.
مرحله چهارم (بررسی نتیجه تزریق): بعد از تزریق ژل پزشک با استفاده از نظر فرد نتیجه را بررسی می‌کنند. می‌توانید با استفاده از کمپرس یخ و قرار دادن آن روی محل تزریق از تورم و درد آن کم کنید.

چگونه ژل تزریق شده را از بین ببریم؟

فرض کنید به هر دلیلی (انتخاب نادرست پزشک و مرکز زیبایی، نامعقول بودن نتیجه) بعد از تزریق ژل از نتیجه آن زیاد راضی نیستید و یا ناحیه‌ای که تزریق ژل روی آن انجام داده اید شروع به عفونت کرده است. در این شرایط یا باید به سراغ پزشک خود بروید و روش‌های درمانی را پیش بگیرید و یا سریع ژل تزریق شده را تخلیه کنید.
اگر به هر دلیلی مجبور به از بین بردن ژل تزریق شده باشید 3 تا راه حل در پیش روی خود دارید. اول اینکه چند ماه صبر کنید تا اثر آناز بین برود. دومین راه تزریق دوباره می‌باشد؛ تلاش کنید برای ایجاد تعادل و تقارن بیشتر در ظاهر خود به نتیجه برسید. و سومین راه حل مراجعه به کلینیک زیبایی و تخلیه کامل ژل می‌باشد. معمولا در کلینیک‌های زیبایی در قدم اول راهکار استفاده از یک آنزیم خاص را پیش می‌گیرند. اگر فیلر مصرفی شما دارای ماده هیالورونیک اسید بوده باشد، جای نگرانی نیست، به راحتی می‌توانید با تزریق آنزیم هیالورونان، فیلر تزریق شده را از بین ببرید.

به کدام نواحی می توان ژل تزریق کرد؟

تا اینجای مقاله در مورد تزریق ژل به صورت و بدن صحبت کردیم. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که در کدام نواحی از بدن می‌توان ژل تزریق کرد؟ در ادامه به بررسی این نواحی می‌پردازیم:

تزریق ژل به بدن

تزریق ژل به اعضای بدن به‌ منظور فرم دهی، حجم‌دهی، لیفت و صاف شدن پوست بدن از تزریق فیلر یا ژل استفاده می‌شود. ژل‌های مورد استفاده در نواحی بدن در اکثر مواقع حاوی اسید هیالورونیک هستند. متخصصان زیبایی در راستای جوان سازی و رفع چین و چروک‌ها از تزریق ژل به ناحیه تناسلی، تزریق ژل به باسن، تزریق به ران، تزریق ژل به خطوط ایجاد شده در صورت، تزریق ژل به دست و پا، تزریق ژل به گونه و تزریق ژل برای چاقی صورت کمک می‌گیرند. توصیه می‌کنیم طبق نظر پزشک خود عمل کنید.

تزریق ژل به لب و انواع مدل های آن

لب یکی از بخش‌هایی از صورت می‌باشد که فرم آن در زیبایی چهره تأثیر بسزایی دارد. به طور کلی برای حجیم‌سازی و فرم دهی به لب‌ها با روش‌های مختلف می‌توان از تزریق انواع فیلر و ژل کمک گرفت. برای تزریق ژل لب پزشکان از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند که این ژل به طور متوسط 6 الی 12 ماه ماندگاری دارد.
تزریق ژل و فیلر می‌تواند حتی یک روش درمانی برای افرادی که لب‌های بسیار نازک یا نامتقارنی دارند باشد. با استفاده از این روش می‌توان طبق سلیقه فرد و نظر پزشک، انواع مدل‌های لب را ایجاد کرد. از فرم‌های مختلف ژل لب می‌توان تزریق ژل لب مدل روسی، تزریق ژل لب مدل طبیعی و نچرال، تزریق ژل لب مدل هالیوودی، تزریق ژل لب مدل قلبی، تزریق ژل لب مدل عروسکی و تزریق ژل لب مدل چاک دار اشاره کرد.

سوالات متداول

آیا برای ترمیم تزریق ژل باید از همان برند اولیه استفاده کرد؟

برای ترمیم تزریق ژل بهتر است از همان برند که در ابتدا تزریق کردید استفاده کنید ولی اگر قصد استفاده از برند دیگری را دارید باید با پزشک متخصص خود در میان بگذارید سپس اقدام به تزریق ژل کنید.

آیا افرادی که سابقه تبخال دارند می توانند تزریق ژل انجام دهند؟

تزریق ژل به افرادی که سابقه تبخال دارند توصیه نمی شود ممکن است بعد از تزریق دوباره تبخال بزنند. قبل از تزریق ژل حتما پزشک خود را در جریان بگذارید تا داروها و توصیه های لازم را برایتان تجویز کند.

آیا برای تزریق ژل بی حسی با آمپول انجام می شود؟

بی حسی برای تزریق ژل بصورت موضعی، پماد و هم بصورت تزریق صورت می گیرد. استفاده از بی حسی به ناحیه تزریق و خود شخص بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *