مقایسه کاشت مژه دائمی و موقت؛ کدام یک بهتر است؟

کاشت مژه

فهرست مطالب

با پیشرفت علم پزشکی، عمل‌های زیبایی مختلفی ایجاد شده تا به مردم برای رسیدن به ظاهر دلخواه‌شان کمک کند‌. کاشت مو، ابرو و مژه تعدادی از این جراحی‌های موثر هستند. کاشت مژه به دو روش دائمی و موقت انجام می‌شود. این دو روش در مدت ماندگاری، ظاهر، نتیجه نهایی و قیمت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. با مراجعه به پزشک و توضیح دادن انتظارات خود می‌‌توان مشخص کرد چه روشی مناسب است.

کاشت مژه دائم

امروزه روش‌های فراوانی برای پرپشت‌تر و حجیم‌تر نشان دادن مژه‌ها ابداع شده است، ولی اغلب این راه‌ها مانند مژه مصنوعی، لیفت و لمینت مژه و استفاده از ریمل‌‌های حجم‌دهنده روش‌هایی موقتی هستند و تاثیرشان ماندگار نخواهد بود. برای داشتن مژه‌های پرپشت و زیبا به صورت دائم می‌توان از کاشت مژه دائمی استفاده کرد. از آنجایی که مژه‌ها به حساس‌ترین عضو یعنی چشم‌ها بسیار نزدیک‌اند، باید برای کاشت مژه به پزشکی ماهر مراجعه کرد. این مژه‌ها به مدت خیلی طولانی‌تری روی چشم‌ها می‌ماند و ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند.

کاشت مژه دائم یکی از روش‌های موثر برای بهبود ظاهر افرادی است که بنا به دلایلی بیشتر یا همه مژه‌های خود را از دست داده‌اند. در این روش از برخی قسمت‌های بدن مانند پشت گوش تارهای موی مناسب استخراج شده و در محل رشد مژه‌ها کاشته می‌شود‌. کاشت مژه توسط بیهوشی موضعی انجام می‌شود. در این روش برش‌های بسیار کوچکی در پلک بالا و پایین ایجاد شده و تارهای طبیعی را در آن قرار می‌دهند. این روش برای افرادی که مژه‌های خود را برحسب سانحه‌هایی مانند سوختگی و… از دست داده‌اند توصیه می‌شود.

کاشت مژه

کاشت مژه موقت

کاشت مژه به صورت موقت نیز یکی از روش‌های نیمه دائمی برای داشتن مژه‌های پرپشت و پرتراکم است. توسط این روش می‌توانید مژه‌هایی بلند و زیبا داشته باشید. در کاشت مژه موقت برخلاف روش دائمی از تارهای موی مصنوعی استفاده می‌شود‌. البته گاهی ممکن است اندکی از تار طبیعی هم با مصنوعی‌ها استفاده کنند. در کاشت مژه به صورت موقت تارهای مژه را با چسب مژه دائمی به مژه‌های طبیعی می‌چسبانند. اندازه مژه‌های مصنوعی‌ای که استفاده می‌شود بین ۶ الی ۱۸ میلی‌متر متغیر است. اندازه این مژه‌ها با توجه به مدل چشم و سلیقه فردی انتخاب می‌شود‌. در این روش مژه‌های مصنوعی را به صورت تک به تک به محل رشد مژه‌ها می‌چسبانند‌. بدین ترتیب مژه‌هایتان بلندتر و پرپشت‌تر دیده می‌شود‌.

تفاوت کاشت مژه دائم با موقت

ممکن است شما هم افرادی را ببینید که مژه‌های منظم و پرپشتی دارند و غبطه بخورید. امروزه با کاشت مژه به صورت دائمی و موقت می‌توانید به ظاهر دلخواه خود دست یابید. مهم‌ترین تفاوت بین کاشت مژه دائمی و موقت در نوع تارها است. در روش دائمی از تارهای موی طبیعی و در روش موقت از تارهای مصنوعی استفاده می‌شود؛ به روش دوم اکستنشن مژه هم گفته می‌شود‌. این دو روش در هزینه‌ها هم تفاوت دارند. کاشت مژه دائم هزینه بالاتری به خود اختصاص می‌دهد.

اگر می‌خواهید ظاهر مژه‌هایتان کاملا طبیعی باشد بهتر است از روش کاشت دائمی استفاده کنید؛ زیرا این مژه‌ها امکان رشد دارند. ولی در روش موقت مژه‌های مصنوعی رشد نمی‌کنند و در همان اندازه باقی می‌مانند. ماندگاری این دو روش هم متفاوت است؛ معمولا ماندگاری کاشت مژه موقت ۶ ماه است و نیاز به هفته‌ای یک بار ترمیم دارد. نمی‌توان به‌طور دقیق مشخص کرد که کدام روش بر دیگری برتری دارد، زیرا نسبت به وضعیت هر فرد ممکن است گزینه مناسب تغییر یابد.

انواع کاشت مژه موقت

اگر می‌خواهید کاشت مژه موقت انجام دهید بهتر است درمورد انواع آن اطلاعاتی داشته باشید. کاشت مژه به صورت مگاوالیوم برای افرادی که مژه‌های کم‌پشتی دارند توصیه می‌شود‌. در این مدل از مژ‌ه‌های مصنوعی با ضخامت 0.3 تا 0.5 میلی‌متر استفاده می‌کنند. حدود ۵ الی ۱۵ مژه مصنوعی را روی یک تار مژه طبیعی می‌چسبانند. این روش برای حجیم‌تر کردن مژه‌ها کاربرد دارد. در روش والیوم نیز حدود ۲ الی ۵ تار مژه مصنوعی را هم در حدفاصل دو تار طبیعی می‌چسبانند‌.

این روش حجم بیشتری به مژه‌ها می‌بخشد. روش کلاسیک هم یکی‌دیگر از انواع اکستنشن مژه است که در آن ۱ تار مصنوعی بین ۲ تار طبیعی قرار می‌دهند. روش کلاسیک ظاهری طبیعی به چشم‌ها می‌دهد. در مدل گربه‌ای نیز در گوشه چشم‌ها از تارهای بیشتری استفاده می‌شود‌. در مدل هیبریدی هم که محبوبیت زیادی دارد تراکم مژه‌ها نظم خاصی ندارد.

هزینه کاشت مژه دائم و موقت

هزینه کاشت مژه چه به صورت دائم و چه موقت تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در قیمت، حجم و پرپشتی مژه‌های شما است. همچنین متخصصی که به او مراجعه می‌کنید هم در هزینه نهایی تاثیر دارد. در برخی مراکز ممکن است قیمت مناسبی ارائه شود، ولی کیفیت کاشت مژه پایین باشد. لازم به ذکر است هزینه بالا هم لزوما به‌دلیل ارائه خدمات باکیفیت نیست. قبل از مراجعه به هر پزشکی بهتر است درمورد سوابق و نمونه کارهای او اطلاعاتی جمع‌آوری کنید.

همچنین جنس مژه‌های مصنوعی نیز در قیمت آن موثر است. جنس باکیفیت‌تر به معنای هزینه بالاتر است. میزان تارهای مژه هم هرچه بیشتر باشد، مژه‌ها حجیم‌تر بوده و قیمت کاشت بالاتر خواهد بود. هزینه کاشت مژه دائم نیز به عواملی مانند سطح خدمات کلینیک، تجهیزات، تعداد موهای پیوند شده، تعداد جلسات لازم و تخصص پزشک بستگی دارد.

کاشت مژه

سخن پایانی

کاشت مژه دائم و موقت روش‌هایی رایج برای حجیم‌تر و پرپشت‌تر کردن مژه‌ها است. همان‌طور که از نامشان پیداست ماندگاری روش دائمی بسیار طولانی‌تر است و ظاهر طبیعی‌تری هم دارد. کاشت مژه موقت در مدل‌های مختلفی مانند والیوم، مگاوالیوم، گربه‌ای و… انجام می‌شود. در مدل دائم هم موهایی از سایر مناطق بدن برداشته و در محل رویش مژه‌ها کاشته می‌شود. هزینه هر دو روش به عواملی مانند سطح خدمات پرسنل و کلینیک، تعداد تار مژه و تعداد جلسه بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

نکاتی که باید درباره جراحی کاشت مژه دائم بدانید

مراقبت های بعد از کاشت مژه شامل چه مواردی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *