کاشت مژه طبیعی

eyelash-transplant-02

فهرست مطالب

مهم‌ترین اجزای چهره که گیرایی صورت را چند برابر می‌کنند، چشم‌ها هستند. افراد با چشم‌هایی جذاب، همواره از نظر زیبایی مورد توجه قرار گرفته و در مجالس گوناگون می‌درخشند. یکی از فاکتورهای زیبایی چشم، داشتن مژه‌هایی بلند و پرپشت است که تا حد زیادی به گیرایی چهره می‌افزاید. امروزه بلند کردن و پرپشت کردن مژه‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر بوده و در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. این امکان در کلینیک دکتر میرحاجی برای شما فراهم شده تا بتوانید در محیطی کاملاً راحت و بهداشتی و با بهترین و به‌روزترین دستگاه‌ها، خدمات کاشت مژه خود را انجام دهید.

کاشت مژه دائم چیست؟

اگر مژه‌های کم‌پشت یا کوتاهی دارید، نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه کاشت مژه دائم یک روش بسیار کارآمد و راحت برای شما است تا کاشت‌های کوتاه مدت را کنار گذاشته و برای همیشه مژه‌هایی مرتب و یکدست داشته باشید. کاشت مژه دائم از بهترین روش‌های جبران مشکلات مربوط مژه است؛ اما باید به تخصص و تجربه پزشک متخصص و اعتبار کلینیک زیبایی نیز توجه کنید تا متوجه عوارض گوناگون نشوید. کلینیک دکتر میرحاجی یکی از معتبرترین کلینیک‌ها است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

کاشت مژه چگونه انجام می ‌شود؟

اکثر خانم‌ها به‌دنبال روش‌هایی برای افزایش زیبایی چهره خود هستند. بنابراین کاشت مژه طبیعی همواره برای آن‌ها جذاب به ‌نظر می‌رسد. در بین روش‌های گوناگونی که در طول سال‌های متمادی برای بلندتر، پرپشت‌تر و حالت‌دار نشان دادن مژه‌ها اجرا شده‌اند، کاشت مژه طبیعی بهترین و ماندگارترین روش شناخته شده است. همچنین کاملاً طبیعی به ‌نظر رسیده و مانند موهای سایر قسمت‌ها، رشد کرده و نیاز به اصلاح و پیرایش ماهانه دارد. در حال حاضر کاشت مژه به روش‌های FUE، FUT و SUT انجام می‌گیرد. کم‌خطرترین آن‌ها نیز، استفاده از روش بدون تیغ یا SUT است.

در کلینیک دکتر میرحاجی با یک عمل جراحی ساده و اصولی، کاشت مژه با بهترین روش انجام می‌گیرد. در این مجموعه برای پرپشت شدن مژه‌ها، از فولیکول مو استفاده شده و آن‌ها روی پلک بالایی در فاصله‌های معینی کاشته می‌شوند. بنابراین موهایی که رشد می‌کنند، موهای طبیعی شما هستند و نگرانی بابت غیردائمی بودن آن‌ها وجود ندارد.

 

روش FUE کاشت مژه

یکی از روش‌های رایج برای کاشت مژه روش FUE است که بسیار ظریف بوده و به‌صورت برداشتن تک‌به‌تک واحدهای فولیکول مو از پشت سر انجام می‌گیرد. پس از برداشته شدن، فولیکول‌ها یک‌به‌یک در جای معینی قرار داده شده و پیوند زده می‌شوند. این روش نسبت به دیگر روش‌های کاشت کم‌تهاجمی‌تر بوده و خونریزی، زخم و همچنین درد کم‌تری را به‌دنبال خواهد داشت؛ به همین دلیل دوره نقاهت آن نیز کوتاه‌تر خواهد بود. پیش از انجام هر کدام از این روش‌ها، در ابتدا تار مو و فولیکول‌های موی شما توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشخص شود که آیا از امکان پیوند برخوردار هستند یا خیر.

روش FUT کاشت مژه

روش FUT به نسبت روش قبلی تهاجمی‌تر بوده و در این روش جای زخم و خونریزی بیش‌تری را شاهد خواهید بود. در این روش تنها فولیکول مو برداشته نمی‌شود، بلکه به‌طور کل، یک نوار از پوست بخش مورد نظر را به ‌عنوان بانک مو برمی‌دارند و یک پیوند کلی انجام می‌دهند. در این روش نیز مانند روش قبل، موها به‌خوبی رشد کرده و ظاهری طبیعی و مطلوبی برجای می‌گذارند.

روش SUT کاشت مژه

روش SUT، روشی بسیار جدید و متناسب با تکنولوژی روز است. در این روش از هیچ‌گونه برشی استفاده نخواهد شد و کلیه مراحل بدون خونریزی و زخم انجام می‌گیرند. نتایج این روش کاملاً رضایت‌بخش بوده؛ به این صورت که تراکم بسیار بالاتر و چند برابری نسبت به سایر روش‌ها گزارش شده است. این روش در هر کلینیکی قابل اجرا نبوده و می‌توان تنها آن را در کلینیک‌های مدرن و پیشرفته انجام داد.

انواع مدل کاشت مژه

در صورتی که به هر دلیلی اعم از بیماری یا حوادث گوناگون دچار کمبود مژه شده‌‌اید و از حجم و بلندی مژه‌های خود ناراضی هستید، می‌توانید با کاشت مژه این نواقص را جبران کرده و زیبایی خود را بازیابید. طرح‌های گوناگونی برای کاشت مژه وجود دارند که می‌توانید براساس سلیقه و مدل چشم‌ها، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا با ظرافت کامل برای شما انجام شود. انواع مدل‌های کاشت شامل کاشت کلاسیک، طبیعی، والیوم، مگا والیوم، عروسکی، حجیم، گربه‌ای، روسی و..‌. هستند. نکته مهم برای حالت گرفتن مژه‌ها در روش کاشت دائم این است که برای بهتر شدن حالت مژه‌ها و هم‌جهت شدن آن‌ها با مژه‌های اصلی، باید به‌صورت ماهانه فر و کوتاه شوند.

کاربرد کاشت مژه

کاشت مژه، روشی است که نه ‌تنها زیبایی چشم‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در افرادی می‌شود که در اثر سوانح گوناگون مانند آتش‌سوزی، بیماری، شیمی‌درمانی و… مژه‌های خود را از دست داده‌اند‌. با کاشت مژه، چشم‌های شما درشت‌تر به‌ نظر رسیده و زیبایی چهره شما تکمیل خواهد شد. مژه‌ها می‌توانند براساس نیاز، پیشنهاد پزشک یا سلیقه شخصی، روی پلک بالا یا هر دو پلک کاشته شوند و تراکم و تعداد مژه‌ها افزایش یابند. فرآیند ریزش مژه و کم‌پشت بودن آن می‌تواند در اثر افزایش سن ایجاد شود یا این‌که در سنین پایین‌تر به دلایل ژنتیکی بروز پیدا کند.

چه کسانی نمی ‌توانند کاشت مژه انجام دهند؟

درست است که کاشت مژه از روش‌های بسیار کاربردی و دائمی برای افرادی محسوب می‌شود که از حجم مژه‌های خود رضایت کافی ندارند؛ اما در مواردی ممکن است که این روش کارآمد نبوده و برای مژه‌های شما مناسب نباشد. به عنوان مثال اگر فولیکول مو و بانک موی شما ضعیف باشد، حتی با کاشت مژه نیز مجدداً ریزش را تجربه خواهید کرد. همچنین مصرف برخی از داروها و وجود بعضی از بیماری‌ها نیز می‌توانند در روند انجام کاشت مژه مشکلاتی را به‌وجود آورند. معمولاً کاشت مژه برای افراد مبتلا به دیابت انجام نمی‌گیرد و نکته مهمی که مطرح بوده، معاینه پیش از عمل کاشت مژه است که می‌بایست توسط پزشک انجام شود.

چرا کاشت مژه انجام دهیم؟

ملموس‌ترین مزیتی که کاشت مژه دائمی می‌تواند داشته باشد، زیبایی خاص و طبیعی است که به چشمان شما می‌بخشد. همچنین سرعت انجام این کار بالا بوده و ماندگاری دائمی دارد. از طرف دیگر در این روش مژه‌های نازک شما ضخیم نشان داده شده و تارهای ضخیمی را جایگزین آن‌ها می‌کنند. از مزایای دیگر این عمل در کلینیک دکتر میرحاجی، عدم ایجاد حساسیت و آلرژی در پوست است. همچنین پس از کاشت مژه، نیاز به استراحت ندارید و باتوجه به دائمی بودن، به ترمیم نیز نیاز پیدا نخواهید کرد. اگر قصد دارید تا در طول روز از هیچ‌گونه ریمل و لوازم آرایش چشمی استفاده نکنید، بهترین راه برای روح بخشیدن به چهره‌تان، کاشت مژه است.

تفاوت کاشت مژه دائمی و اکستنشن

کاشت مژه دائمی دارای تفاوت‌های قابل توجهی با کاشت مژه موقت یا اکستنشن است. اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، موقتی بودن کاشت اکستنشن مژه است؛ در صورتی ‌که در کاشت دائمی، فولیکول موی طبیعی کاشته شده و ماندگاری دائمی دارند. همچنین در کاشت موقت، مژه‌ها با چسب فیکس می‌شوند و نهایتاً یک ماه بتواند در حالت طبیعی و زیبای خود باقی بماند.
کاشت دائمی مژه به زمان بیش‌تری برای فیکس شدن و کاشته شدن نیاز دارد و در برابر ماندگاری بیش‌تری نیز خواهد داشت. در کاشت اکستنشن، از مژه‌ طبیعی استفاده نمی‌شود؛ در صورتی‌ که در کاشت دائم، مو از بانک موی شما برداشته می‌شود. همچنین باید دقت داشته باشید که انجام ماهانه و مداوم کاشت مژه موقت، به‌دلیل استفاده از چسب، ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی و قارچ شود.

نکات مهم کاشت مژه

از آن‌جایی که برای جایگزین کردن مژه‌ کم‌حجم و کوتاه با مژه‌های بلند و زیبا، روش‌های گوناگونی وجود دارند، ممکن است بسیاری از افراد فرآیند کاشت مژه دائمی و مژه موقت را با یکدیگر اشتباه بگیرند. مهم‌ترین نکته این است که فرآیند کاشت مژه دائمی، معمولاً توسط پزشک و کاشت مژه مصنوعی و موقت، توسط آرایشگر و تکنسین انجام می‌گیرد.

  • کاشت مژه سرپایی بوده و به‌جای بیهوشی عمومی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • فرآیند کاشت مژه معمولاً کم‌تر از ۳ ساعت به طول می‌انجامد.
  • در طول انجام کاشت توسط پزشک ماهر، درد زیادی را احساس نخواهید کرد.
  • عوارض خفیف پس از عمل کم‌تر از یک هفته از بین خواهند رفت.
  • مژه‌های شما رشد خواهند کرد و باید به‌صورت ماهانه کوتاه شوند.
  • پزشک ماهر و با تجربه در انتخاب فولیکول و تار مو دقت کرده و تار مویی را انتخاب می‌کند که از نظر ظاهری شبیه مژه‌های شما باشد.
  • کاشت مژه به بخیه نیاز دارد.
  • بخیه در کاشت مژه بسیار ظریف و نازک بوده و سریعاً جذب خواهد شد.
  • تک‌تک مژه‌های کاشته شده، با ظرافت بالا و در جهت مژه‌های طبیعی شما کاشته می‌شوند.
  • تا مدتی پس از کاشت، ممکن است در ناحیه پلک دچار خارش شوید که طبیعی است.
  • معمولاً قیمت نهایی کاشت براساس تعداد تارهای کاشته شده، تعیین می‌شود.

 

مراحل پیش از کاشت مژه در کلینیک دکتر میرحاجی

در کلینیک دکتر میرحاجی، اولین کاری که برای شما انجام می‌شود، یک ویزیت کلی و یک جلسه مشاوره است. در این مرحله، محل اهدا و بانک موی شما مشخص شده و به‌خوبی مورد بررسی و معاینه قرار گرفته تا مشخص شود که آیا این بانک مو مناسب اهدا و پیوند است یا خیر. همچنین باید به حالت مو نیز دقت گردد و فولیکول مو از قسمتی برداشته شود که حالتی هم‌زاویه با مژه داشته باشد. در این مرحله چک کردن میزان ضخامت مو، بسیار مهم است. پس از مشخص کردن این مراحل، نوبت به انتخاب روش متناسب با شرایط شما می‌رسد که توسط پزشک تعیین می‌گردد‌. در مرحله آخر نیز باید آزمایش‌هایی همچون CBC، قند خون، انعقاد خون و… را انجام دهید.

مراقبت‌های پیش از کاشت مژه

علاوه‌بر این‌که باید پس‌ از کاشت مژه موارد خاصی را رعایت کرد، انجام یک‌سری موارد پیش از انجام کاشت نیز باعث دستیابی به نتیجه‌ بهتر و سهولت انجام فرآیند کاشت خواهد شد.

  • مصرف مواد مخدر: در صورتی‌ که از سیگار یا هر ماده مخدری استفاده می‌کنید، بهتر است حداقل دو هفته پیش از انجام کاشت، از مصرف آن خودداری نمایید؛ چراکه این مواد باعث طولانی شدن زمان کاشت و اختلال در کاشت اصولی خواهند شد.
  • بیماری پوستی: اگر پیش از انجام کاشت مژه برخی از بیماری‌ها همچون بیماری‌های قارچی پوست، تحت درمان قرار نگیرند، ممکن است عود کرده و فرآیند کاشت را مختل سازند.
  • تومور پلک: یکی از مهم‌ترین معاینات پیش از کاشت مژه، چک کردن تومورهای پلک است که باعث ریزش مژه خواهند شد.
  • اختلالات ذهنی: برخی از افراد به‌دنبال تروماهای گذشته، عادت‌هایی از جمله کندن موهای مژه و ابرو دارند. درمان این مشکل پیش از کاشت مژه می‌تواند بسیار موثر باشد.

مراقبت‌های پس از کاشت مژه

برای این‌که به بهترین نتیجه از کاشت مژه دست یابید، بهترین اقدام توجه به توصیه‌های پزشک و رعایت یک‌سری نکات کاربردی پس از کاشت است. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تا دو روز از تماس آب با جای پیوند مژه خودداری کنید تا مژه‌های جدید، استحکام خود را حفظ نمایند.
  • پس از گذشت دو روز، هر ۷۲ ساعت یک‌بار حتماً با روش توصیه شده توسط پزشک، چشم‌ها را بشویید.
  • پلک باید با پاک‌کننده مخصوص یا آب مقطر شسته شود.
  • از برس مخصوص و نرم برای شانه کردن مژه استفاده کنید.
  • هنگام دوش گرفتن، مراقب فشار آب باشید.
  • بهتر است تا مدتی از لوازم آرایشی اطراف چشم مخصوصاً ریمل استفاده نکنید.
  • از دست‌کاری مژه‌ها بپرهیزید.
  • از خوابیدن به شکم خودداری کنید تا ریسک شکستن مژه کاهش یابد.
  • در ماه اول پس از کاشت مژه، استفاده از فر مژه ممنوع است.

 

هزینه انجام کاشت مژه طبیعی

هزینه کاشت مژه دائمی از کاشت اکستنشن و مصنوعی بیش‌تر خواهد بود؛ اما از ماندگاری بیش‌تر و ظاهر مناسب‌تری برخوردار است. با این حال به نسبت تاثیری که بر ظاهر فرد و جذابیت او دارد، ناچیز به‌ نظر می‌رسد. این در حالی است که کاشت دائم تنها به یک‌بار پرداخت هزینه نیاز داشته؛ اما کاشت موقت پس از یک ماه از بین رفته و مجدداً نیاز به هزینه ترمیم و ریمو دارد. همچنین از آن‌جایی که چشم‌ها بسیار حساس هستند و به سرعت دچار قرمزی و التهاب می‌شوند، انتخاب خدمات ارزان و غیراصولی برای آن‌ها به‌صرفه نبوده و ممکن است انواع عفونت و عوارض را به‌دنبال داشته باشد. در نتیجه پیش از هر اقدامی به اعتبار مرکز و سابقه آن در زمینه کاشت مژه دقت نمایید.

مزایای کاشت مژه در کلینیک دکتر میرحاجی

کلینیک دکتر میرجاجی، همواره سعی در جلب رضایت مشتری داشته و با کاردی مجرب و آموزش‌دیده، عالی‌ترین خدمات از جمله کاشت مژه را ارائه می‌دهد. با انتخاب مجموعه ما، دیگر نگرانی از بابت کیفیت کار معنا نداشته و با مناسب‌ترین قیمت انواع خدمات را دریافت خواهید کرد. همچنین به‌دلیل تجربه و تخصص بالای کلیه کارکنان، هیچ‌گونه عارضه‌ای پس از عمل شما را تهدید نخواهد کرد. هر دستگاهی که در مجموعه دکتر میرحاجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با تکنولوژی روز هماهنگ بوده و کلیه خدمات با جدیدترین متد انجام خواهند گرفت. با مراجعه به مجموعه ما اولین چیزی که به چشم می‌آید، محیط بهداشتی و تمیزی است که به شما نوید انجام یک پروسه بدون دردسر و بهداشتی را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *