نکاتی که باید درباره جراحی کاشت مژه دائم بدانید

Permanent eyelash implantation5

فهرست مطالب

جراحی کاشت مژه به افرادی که مژه‌های خیلی کم و نازکی دارند و افرادی که برحسب تصادف مژه‌های خود را از دست داده‌اند، پیشنهاد می‌شود. در این روش فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده برداشته و در محل مژه‌ها قرار می‌دهند. ماندگاری همیشگی، هزینه کم و ظاهر طبیعی مژه‌ها از مزایای جراحی کاشت مژه دائم به‌حساب می‌آیند. از جمله مدل‌های کاشت مژه می‌توان به گربه‌ای، روسی، عروسکی و… اشاره کرد که افراد با مشورت پزشک خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند.

کاشت مژه دائمی

کاشت مژه دائمی برای افرادی که به دلایلی از مژه‌های کم‌پشتی برخوردار هستند، موثر است. در واقع این روش زیبایی اکثراً برای افرادی که تمامی مژه‌های خود را در اثر آسیب فیزیکی، تصادف، کم‌کاری غده تیروئید، آلوپسی و درمان‌هایی مانند شیمی درمانی، پرتودرمانی و… از دست داده‌اند، اجرا می‌شود‌. کاشت مژه به‌صورت دائمی برای افرادی که به‌صورت مادرزادی مژه ندارند نیز بسیار کاربردی است. با این روش می‌توان هم برای پلک‌های بالایی و هم پلک‌های پایینی مژه کاشت.

چگونگی جراحی کاشت مژه

جراحی کاشت مژه دائم سرپایی است و به زمانی حدوداً ۲ ساعت نیاز دارد. این جراحی که با استفاده از بی‌حسی انجام می‌گیرد، موها را از ناحیه اهداکننده که معمولاً در پشت سر یا بین گوش‌ها قرار دارند، جدا کرده و روی محلی که مژه‌ها باید رشد کنند‌، قرار می‌دهند. در ابتدا ناحیه اهداکننده را تراشیده و سپس پاک می‌کنند‌ و در ادامه بی‌حسی موضعی در منطقه مژه‌ها اجرا شده و پس از آن فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده خارج می‌کنند. با توجه به زاویه طبیعی مژه‌ها، برش‌های کوچکی در این ناحیه ایجاد کرده و فولیکول‌های مو را در آن می‌گذارند.

در هر جلسه حدوداً ۳۰ الی ۴۰ فولیکول قابل کاشت هستند. پس از عمل بیمار ممکن است در ناحیه اهداکننده احساس درد داشته باشد که بعد از گذشت ۳ روز بهبود پیدا می‌کند‌. همچنین ورم و کبودی پلک‌ها نیز در روزهای ابتدایی طبیعی بوده و پس از چند روز برطرف می‌گردد. برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت مژه باید حدود ۴ الی ۶ ماه صبر کرد.

انواع کاشت مژه دائم

قبل از کاشت مژه دائم بهتر است که در رابطه با مدل‌های مختلف آن اطلاعاتی را کسب نمایید. تفاوت انواع این جراحی زیبایی به میزان تراکم مژه‌ها در قسمت‌های مختلف ناحیه‌ چشم باز می‌گردد‌. افرادی که کاندیدای مناسبی برای این جراحی هستند، می‌توانند یکی از انواع کاشت مژه دائم را انتخاب کنند. از جمله مدل‌های کاشت دائمی مژه می‌توان به کاشت دائم کلاسیک، کاشت دائم طبیعی، کاشت دائم والیوم، کاشت دائم مگا والیوم، کاشت عروسکی، کاشت حجیم، کاشت مژه گربه‌ای و کاشت مژه روسی اشاره کرد.

مزایای جراحی کاشت مژه دائم

جراحی کاشت مژه دائم برای افرادی که به‌طور ارثی مژه ندارند یا در اثر سوختگی یا سایر سوانح مژه‌های خود را از دست داده‌اند انجام می‌گیرد و ظاهری طبیعی و زیبا را ایجاد می‌کند. این روش دائمی هزینه زیادی را دربر نداشته که یکی از مهم‌ترین مزایای آن نیز محسوب می‌شود. این جراحی از ماندگاری دائمی برخوردار بوده و پس از کاشت، مژه‌ها دچار ریزش نخواهند شد. برخی از مزایای این روش عبارتند از:

  • رشد طبیعی پس از کاشت
  • بدون درد
  • بدون ایجاد حساسیت پوستی
  • دارای طول بلند
  • دارای ظاهر زیبا و طبیعی
  • بدون نیاز به ریمل و آرایش
  • وزن سبک
  • بدون نیاز به ترمیم سریع

آمادگی قبل از کاشت مژه دائم

قبل از جراحی کاشت مژه پزشک می‌بایست سلامت فرد را از نظر عدم ابتلا به برخی از بیماری‌ها مورد بررسی قرار دهد. عدم ابتلا به دیابت و داشتن بانک موی مناسب دو عامل مهمی هستند که پزشک آن‌ها را در نظر می‌گیرد. پیش از جراحی، متخصص فرد را معاینه کرده و وضعیت وی را به‌طور کامل از نظر عدم ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای ریزش مو و حساسیت پوستی بررسی می‌نماید و سپس اجازه عمل را خواهد داد. افرادی که حساسیت پوستی ندارند کاندیداهای مناسبی برای این جراحی به‌حساب می‌آیند.

مراقبت های پس از کاشت مژه دائم

با رعایت مراقبت‌های لازم پس از جراحی کاشت مژه دائم، می‌توانید ماندگاری آن‌ را افزایش داده و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری نمایید. تمیز نگه داشتن مژه‌ها پس از کاشت تاثیر زیادی در دستیابی به نتیجه مطلوب دارد. پس از کاشت لازم است صورت خود را به‌طور منظم بشوئید تا مژه‌هایتان همواره تمیز باقی بمانند. در صورتی که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، توصیه می‌گردد که از انواع مرغوب و درجه یک آن‌ها استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که عدم مالش چشم‌ها پس از جراحی و عدم خوابیدن روی صورت دو عامل بسیار مهم در ماندگاری این روش جراحی و داشتن مژه‌هایی زیبا هستند.

عوارض کاشت مژه دائم

هر عمل جراحی‌ با عوارضی همراه است و جراحی کاشت مژه دائم نیز ممکن است مشکلاتی مانند درد و خونریزی را به‌دنبال داشته باشد. اگر جراحی توسط پزشکی ماهر و مجرب انجام گیرد، احتمال بروز این عوارض به‌حداقل می‌رسد. با این حال لازم است تا قبل از اقدام برای کاشت مژه دائمی، اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورید. از جمله مشکلات احتمالی پس از این جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عفونت
  • خارش
  • زخم
  • ورم
  • تحریک قرنیه
  • ریزش یا نازک شدن مو
  • درد در ناحیه چشم‌ها

ماندگاری کاشت مژه دائم

متخصص پوست و مو در هنگام انجام جراحی کاشت مژه، موهایی را از ناحیه اهداکننده انتخاب می‌کند که به تارهای مژه شبیه هستند. یکی از مهم‌ترین مزایای جراحی کاشت مژه دائم، ماندگاری آن است. مژه‌هایی که در این جراحی ایجاد می‌شوند، دائمی هستند و مانند موهای سایر نواحی بدن رشد می‌کنند. همچنین لازم است تا این مژه‌ها را هر ماه یک‌بار کوتاه نمایید؛ چراکه رشد زیاد آن‌ها سبب می‌گردد تا به کوتاه ‌کردن نیاز داشته باشند.

سخن پایانی

جراحی کاشت مژه دائم تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد و ظاهری ایده‌آل را به افرادی که به هر دلیلی مژه ندارند، هدیه می‌دهد. این روش با مزایای زیادی مانند وزن سبک، عدم نیاز به ترمیم و عدم ایجاد حساسیت پوستی همراه بوده که به همین سبب به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های کاشت مژه شناخته می‌شود. همواره تمیز نگهداشتن مژه‌ها و استفاده از لوازم آرایشی باکیفیت از مراقبت‌های پس از عمل هستند که لازم است آن‌ها را رعایت نمایید. ماندگاری این جراحی همیشگی است و با کوتاه کردن مژه‌ها به‌صورت دوره‌ای، می‌توانید از ظاهر زیبا و طبیعی آن‌ها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *