دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو

فهرست مطالب

امروزه درمان و راه‌حلی برای هر مشکلی وجود دارد. کاشت ابرو راه‌حلی برای درمان ریزش ابروهای شماست. انجام این کار باعث افزایش زیبایی چهره شده و ماندگاری آن برخلاف سایر روش‌ها، تا پایان عمر است. بعد از انجام دادن عمل کاشت ابرو، شما باید دوره نقاهت خود را بگذرانید. در حالت کلی دوره نقاهت کاشت ابرو حدود 7 الی 14 روز بوده ولی در برخی مواقع ممکن است دوره نقاهت شما بیشتر از 14 روز طول بکشد. در دوره نقاهت شما باید برخی مراقبت‌ها را که پزشک و متخصص به شما توصیه می‌کند را رعایت کنید. در دوره نقاهت ممکن است برخی عوامل را همچون کبودی دور چشم و ناحیه کاشت، ورم و التهاب ابرو و لخته خون را مشاهده کنید که همه آنها بعد از چند روز به طور طبیعی بهبود می‌یابند.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یکی از روش‌های درمان ریزش موی ابرو بوده که ماندگاری بسیار بالایی دارد. در حالت کلی می‌توان گفت شما تنها با انجام یک مرتبه کاشت مو دیگر تا آخر عمر ابرویی سالم و خوش فرم خواهید داشت. در این روش برای کاشت ابرو از موهای کناره‌های گوش و یا اطراف سر استفاده می‌شود. با توجه به این موضوع با برداشتن مو از اطراف سر، موهای ابروی شما کاملا طبیعی و زیبا خواهد بود. بعد از کاشت ابرو، نیازی به ترمیم آن نبوده و شما باید از ابروهای خود مانند ابرو طبیعی مراقبت کنید و هنگام بلندی مو، آن را کوتاه نمایید.

مراحل دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت ابرو حائز اهمیت بسیاری است؛ زیرا مراقبت نادرست از کاشت ابرو می‌تواند برخی آسیب‌ها را به ابروهای تازه کاشت شما وارد نماید. در دوره نقاهت شما باید برخی مراقبت‌ها را انجام دهید تا بتوانید سلامت ابروی خود حفظ کنید. دوره نقاهت ابرو شامل مراحل زیر می‌شود:

مرحله اول دوره نقاهت: پانسمان ابروی شما توسط متخصص انجام می‌شود و این پانسمان باید حداقل دو روز در نواحی پیوند و بانک مو باقی بماند. در طی این دوروز شما موظف هستید این پاسمان‌ها را مرتب تعویض نمایید و ناحیه کاشته شده را تمیز کنید.

مرحله دوم دوره نقاهت: در مرحله دوم، پانسمان شما برداشته می‌شود و شما بعد از برداشتن پانسمان باید ناحیه کاشت را کامل بشویید و تمیز کنید.

مرحله سوم دوره نقاهت: بعد از برداشته شدن پانسمان باید مراقبت‌هایی که پزشک و متخصص به شما گفته، رعایت کنید. در حالت کلی قطره‌ای به شما داده می‌شود و شما آن قطره را باید هر 1 الی 2 ساعت یکبار بر روی ابروی خود اسپری کنید و این کار باید به صورت منظم انجام شود. برای کمتر شدن التهاب ابروها می‌توانید کمپرس سرد استفاده کنید ولی کمپرس سرد را بیش از 20 الی 25 دقیقه روی ابروهای خود نگذارید.

در مراحل بعدی نقاهت ممکن است لخته‌هایی روی ابروهای شما ایجاد شوند. شما نباید به این لخته‌ها دست بزنید تا زمانی که به طور کامل برطرف شوند. بعد از اینکه لخته‌ها برطرف شدند شما قادر به آرایش ابروهای خود هستید.

کاشت ابرو

 

دوره نقاهت ابرو از نظر کبودی بعد از کاشت

کبودی ابرو بعد از کاشت به دلیل خون‌مردگی در زیر پوست رخ می‌دهد. کبودی ناحیه کاشت ابرو در همه افراد متغیر بوده و این کبودی اغلب در ناحیه ابرو، چشم و اطراف پلک قابل مشاهده است. افرادی که پوست صورت آنها نسبتاً شل است، این کبودی را در دوره نقاهت بیشتر مشاهده می‌کنند. کبودی در افراد با پوست سفید و حساس بیشتر از افراد با پوست گندمی و سفت رخ می‌دهد؛ اما برخی افراد ممکن است هیچ کبودی را مشاهده نکنند. کبودی ناحیه کاشت و اطراف چشم یک تا دو روز بعد عمل رخ می‌دهد که پس از 5 الی 7 روز به طور کامل رفع می‌شود.

دَلَمه و لخته خون در دوره نقاهت

یک روز بعد از کاشت ابرو شما ممکن است لخته خون و دَلَمه را در ناحیه کاشت مشاهده کنید. لخته‌های خون به شکل نقطه نقطه در نواحی کاشت قابل رویت هستند. زمانی که لخته خون‌ها در ناحیه کاشت ایجاد شد، پس از گذشت زمان نه چندان طولانی تبدیل به دَلَمه می‌شوند. بعد از تبدیل به دَلَمه، هنگام شست و شو به طور طبیعی ریزش کرده و از بین می‌روند. لازم به ذکر است وقوع این عارضه از لحاظ زیبایی هیچ تاثیر بدی روی زیبایی چهره شما نگذاشته و تنها باعث تیره‌تر شدن ابروها می‌شود. ریزش این دلمه‌ها در مدت یک هفته صورت می‌گیرد و کاملا به طور طبیعی رفع می‌شوند.

زمان شست و شو و حمام در دوره نقاهت ابرو

در دوره نقاهت کاشت ابرو هیچ ممنوعیتی برای حمام رفتن وجود ندارد؛ اما بهتر است حین رفتن به حمام به مدت یک هفته باید از اثابت مستقیم آب به ابروها خودداری کنید. دو روز اول بعد از کاشت ابرو نباید حمام بروید؛ چراکه پانسمانی روی ابروهای شما قرار دارد. شما هنگام تعویض پانسمان می‌توانید ابروهای خود را تمیز کنید و بعد از اتمام دوروز شما می‌توانید به صورت کامل استحمام کنید. برای تمیزی ابروها می‌توانید از آبپاش استفاده کنید تا آب به صورت فشاری و مستقیم به ابروهای شما برخورد نکند.

کاشت ابرو

نکات مهم مراقبت‌ها در دوره نقاهت کاشت ابرو

  • هنگام احساس درد بعد از انجام کاشت ابرو می‌توانید از مسکن استفاده کنید.
  • در هنگام خوابیدن سعی کنید سر خود را کمی بالاتر از حد معمول قرار دهید.
  • هنگام شست و شوی ابرو به مدت 1 الی 2 هفته از آبپاش استفاده کنید.
  • برای استفاده شامپو برای شستن نواحی کاشت ابرو با متخصص خود مشورت کنید.
  • در روزهای ابتدایی بعد عمل مشاهده کبودی، تورم، دَلَمه و لخته خون امری طبیعی است پس نگران نباشد زیرا به طور طبیعی به مدت 7 الی 10 روز از بین می‌روند.
  • در دوره نقاهت از ماساژ دادن ابرو خودداری نمایید.
  • برای کاهش تورم و کبودی می‌توانید از کمپرس سرد به مدت 20 دقیقه استفاده کنید.
  • انجام ورزش سنگین در روزهای ابتدایی نقاهت، توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

کاشت ابرو امروزه یکی از بهترین روش‌های درمان ریزش موی ابروها محسوب می‌شود. دوره نقاهت کاشت ابرو حدود 7 الی 14 روز بوده ولی افراد ممکن است دوره نقاهت بیشتری داشته باشند. در دوره نقاهت شما شاهد تورم و کبودی ناحیه کاشت و دور چشم، دَلَمه و لخته خون خواهید بود و این امری طبیعی است. تمامی این موارد طی مدت زمانی به طور طبیعی کاملا رفع و درمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

علت ریزش ابرو و راه های پیشگیری از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *