آشنایی با روش‌های کاشت مژه

کاشت مژه

فهرست مطالب

طبق نظریه زیبایی‌شناسی، چشم‌های انسان‌ها قلب صورت هستند از این جهت داشتن مژه‌های بلند و پر به زیباتر شدن‌ چشم‌ها می‌افزاید. برای بانوان داشتن مژه‌های پرپشت و زیبا اهمیت به‌سزایی دارد. اما با افزایش سن، طبیعی است که به مرور زمان مژه‌ها دچار ریزش و یا کم‌پشت شوند‌. در این شرایط بهترین راهکار کاشت مژه است که به روش‌های متعددی در مطب‌ها و آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. در ادامه مطلب با انواع کاشت مژه آشنا خواهید شد تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

انواع کاشت مژه

کاشت مژه به سه روش استخراج FUE و برداشت نوار FUT و همچنین SUT انجام می‌شود. در این روش‌ها مو از نواحی اهداکننده برداشته می‌شود و در خط مژه قرار می‌گیرند. اصولاً موها از پوست سر برداشته می‌شوند که در این صورت پس از کاشت، مژه‌ها رشد می‌کنند و باید مرتب کوتاه شوند.

کاشت مژه

کاشت مژه به روش FUE

کاشت مژه در روش FUE طی یک عمل جراحی صورت می‌گیرد. در این روش فولیکول‌های مو به‌طور تک تک برداشته شده و در ناحیه خط مژه پيوند داده می‌شوند. این روش برای افرادی که به دنبال روش‌های غیرتهاجمی هستند عملکرد عالی از خود نشان می‌دهد. از آنجایی که در پيوند مژه به روش FUE موها به صورت جداگانه استخراج می‌شوند، در نتجیه درد کم‌تر و جای زخم به‌خصوصی ندارد. همچنین افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بهبودی سریع‌تری را تجربه خواهند کرد.

کاشت مژه به روش FUT

کاشت مژه به روش FUT طی یک عمل جراحی صورت می‌گیرد. در این روش یک نوار از پوست همراه با فولیکول‌های مو از نواحی فرد برداشته شده و در ناحیه پيوند کاشت می‌شود. این روش پوشش بسیار طبیعی دارد و نتجیه خوبی برای فرد به وجود می‌آورد. میزان ماندگاری و دوام کاشت مژه به روش fut بسیار مناسب و رضایت‌بخش بوده است. لازم به ذکر است که این روش با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

کاشت مژه به روش SUT

کاشت مژه به روش sut دارای جدیدترین فناوری‌های مدرن روز است که نیازی به بی‌هوشی و جراحی ندارد. همچنین این روش هیچ‌گونه بریدگی یا لک روی پوست فرد ایجاد نمی‌کند‌. روش sut نیاز به تکرار جلسات ندارد؛ تراکم آن نسبت به دیگر روش‌ها حدود سه برابر است. کاشت مژه در این روش بسیار طبیعی و باعث رضایت افراد می‌شود. این روش باید در کلينيک‌های تخصصی و حرفه‌ای انجام شود و نیاز به جراح باتجربه و تجهیزات خاصی دارد.

کاشت مژه موقت

کاشت مژه به صورت موقت یک روش غیرتهاجمی است که دوام زیادی ندارد. این روش با استفاده از کاشت مژه یک ماهه و لیفت مژه و مواد تقویت‌کننده مژه در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. مقدار ماندگاری در این روش حدود ۱ تا ۲ ماه بوده که دارای مضرراتی است. استفاده از مژه‌های مصنوعی همراه با چسب باعث خارش و قرمزی و قارچ روی پوست پلک می‌شود. برای حفظ بهداشت بهتر است از محلول‌های ضد قارچ استفاده کنید. همچنین کاشت مژه موقت، عموما هر ماه نیاز به ترمیم دارد.

مضررات کاشت مژه

کاشت مژه اگر به صورت طبیعی باشد هیچ گونه جنبه منفی ندارد، به غیر از اینکه باید به‌طور منظم از آن‌ نگهداری کنید. مژه‌ها در هر ماه باید فر و کوتاه شوند تا حالت مناسب خود را حفظ کنند. اگر از مژه‌ها مراقبت نکنید و آن‌ها را حالت ندهید، به سمت داخل چشم رشد می‌کنند و باعث زخم و تحریک قرنیه می‌شوند. از عوارض دیگر کاشت مژه خارش در ناحیه پیوند است که به هیچ عنوان نباید به آن دست بزنید؛ زیرا باعث ایجاد عفونت و زخم شدن پوست می‌شود. از عوارض دیگری که چندان شایع نیست، عوارض ناشی از بی‌هوشی است که به سرعت بهبود می‌یابد و جای نگرانی ندارد.

نکات لازم قبل از کاشت مژه

قبل از کاشت مژه بهتر است از مصرف دخانیات دوری کنید؛ زیرا سیگار یا قلیون باعث می‌شود زمان کاشت طولانی یا حتی دوبرابر شود. پس اگر سیگار یا قلیون می‌کشید، حداقل ۱ ماه پیش از کاشت مژه آن را متوقف کنید. اگر فرد قبل از کاشت دچار بیماری‌های قارچی یا پوستی باشد باید قبل از کاشت آن را درمان کند. گاهی افراد روی پلک خود تومور دارند که پزشک متخصص باید قبل از کاشت از عدم وجود آن‌ها مطمئن شود. اگر دچار بیماری تریکوتیلومانیا هستید ( افرادی که مژه یا موهای سر خود را می‌کنند) باید قبل از کاشت اختلال خود را برطرف کنند.

نکات لازم بعد از کاشت مژه

بعد از کاشت مژه، برای اینکه نتجیه بهتری را کسب نمایید بهتر است نکاتی را رعایت کنید.

  • پس از کاشت تا ۴۸ ساعت به هیچ عنوان دوش نگیرید و چشم‌های خود را نشویید.
  • تا ۱ ماه بعد از کاشت از فرمژه استفاده نکنید، چرا که مژه‌ها کنده می‌‌شوند.
  • پس از کاشت به پهلو یا روی شکم نخوابید و سعی کنید روی کمر در حالتی که سر بالا است بخوابید.
  • مژه‌های خود را هر روز با برس نرم‌ شانه کنید و از دست زدن به آن بپرهیزید.
  • از ریمل سعی کنید تا حد امکان استفاده نکنید و همچنین خط چشمی استفاده کنید که ضدآب نباشد.

میزان ماندگاری کاشت مژه

همان‌طورکه ذکر شد کاشت مژه موقت هر ۶ یا ۸ هفته یکبار نیاز به ترمیم دارد و باید هزینه‌ای بپردازید. اما کاشت مژه به صورت دائمی‌ به دلیل اینکه با استفاده از جراحی است؛ ماندگاری و دوام بیشتری دارد. البته مژه‌ها پس از کاشت رشد می‌کنند که در این شرایط باید آن را پیرایش کنید. لازم به ذکر است که مژه‌ها پس از کاشت طی ۵ تا ۸ روز دچار ریزش می‌شوند و پس از ۳ تا ۶ ماه ساقه مژه‌ها شروع به رشد خواهند کرد. سپس بعد از ۱۲ تا ۱۸ ماه پوشش طبیعی به خود می‌گیرند که باید مراقبت‌هایی را انجام دهید.

کاشت مژه

سخن پایانی

کاشت مژه به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که قیمت و هزینه آن به عواملی مانند نوع و روش کاشت و یا تعداد مژه بستگی دارد. لازم به ذکر است که کاشت مژه هیچ دردی را به همراه ندارد و با بی‌حسی موضعی هیچ ناراحتی را احساس نخواهید کرد. در آخر باید گفت که کاشت مژه زیبایی بی‌نظیری به چشم‌های شما می‌بخشد و چهره شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *