کاشت مژه طبیعی قابل رشد به چه صورت انجام می گیرد؟

بعد از کاشت کاشت مژه

فهرست مطالب

کاشت مژه طبیعی یکی از روش‌های کاشت مژه است که در تراکم مژه‌ها تاثیر بسزایی دارد. مژه‌های بلند و پرپشت در زیبایی افراد تاثیر بسزایی دارد. نقش اصلی مژ‌ه‌ها حفاظت از چشم‌ها در مقابل هر نوع آسیب به چشم است. بعضی افراد مژه‌های کم پشتی و پراکنده‌ای دارند و برخی دیگر ممکن است به‌دلیل بیماری‌ها، حادثه و…. مژه‌های خود را از دست داده باشند یا دچار کم پشتی شده باشند. یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن به درمان این مشکل پرداخت، کاشت مژه طبیعی است.

روش کاشت مژه قابل رشد

عمل زیبایی مژه‌ها در مراکز زیبایی و کلینیک‌ها توسط متخصصین کاشت مژه با دقت بالا و ظرافت انجام می‌شود. با استفاده از برداشتن فولیکول زنده و طبیعی مو از ناحیه پشت گوش فرد یا پشت سر از عمق پوست برداشته می‌شود. معمولا از فولیکول‌هایی استفاده می‌کنند که شباهت زیادی به مژه‌های طبیعی داشته باشند. برای کاشت مژه به روش طبیعی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. معمولا کاشت مژه به روش طبیعی در یک جلسه سه ساعته صورت می‌گیرد.

زمان رشد طبیعی و عادی کاشت مژه‌ها به یکسال نیاز است. برای ایجاد ظاهر مژه‌ها که طبیعی نشان داده شود کل موها در یک زمان کاشت می‌شوند. این روش کاشت شامل جای‌گذاری 25 تا 50 تار مو در هر کدام از پلک‌های بالا است که این تعداد به مقدار موها و سایز و تراکم مژه‌های بیمار بستگی دارد. کاشت مژه خطری ندارد و شکافت برای کاشت مژه 1 اینچ است و به سرعت بهبود پیدا می‌کند.

بعد از کاشت کاشت مژه

مراقبت‌های پس از کاشت مژه طبیعی

مراقبت‌های پس از کاشت مژه به حفظ سلامت مژه‌ها و افزایش ماندگاری آنها کمک می‌کند. با رعایت نکات زیر، می‌توانید از زیبایی مژه‌های خود برای مدت طولانی لذت ببرید.

۲۴ تا ۴۸ ساعت اول:

  • از خیس شدن مژه‌ها خودداری کنید. شستشوی صورت، حمام، سونا، جکوزی و شنا در این مدت ممنوع است.
  • از دست زدن به مژه‌ها خودداری کنید. مژه‌ها در این زمان بسیار حساس هستند و ممکن است با دست زدن به آنها، جابجا یا کنده شوند.
  • از ریمل و سایر مواد آرایشی چشم استفاده نکنید. این مواد می‌توانند باعث عفونت یا التهاب چشم شوند.
  • وی صورت نخوابید. خوابیدن روی صورت می‌تواند به مژه‌ها فشار وارد کند و باعث جابجا شدن آنها شود.
  • در صورت بروز درد یا تورم، از کمپرس سرد استفاده کنید. یک کمپرس سرد را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشم خود قرار دهید.

پس از ۴۸ ساعت:

  • می‌توانید شستشوی صورت خود را با آب ولرم و یک شوینده ملایم شروع کنید. به آرامی مژه‌ها را با آب بشویید و از مالش آنها خودداری کنید.
  • به طور مرتب مژه‌های خود را برس بزنید. این کار به جدا شدن مژه‌ها از هم و جلوگیری از گره خوردن آنها کمک می‌کند.
  • به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک باید به طور مرتب وضعیت مژه‌های شما را بررسی کند و در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام دهد.

مزایای کاشت مژه طبیعی

تعدادی از خانم‌ها برای اینکه زودتر به نتیجه ایده‌آل برسند و مژه‌های پرپشتی را داشته باشند، سراغ روش‌های مصنوعی می‌روند، زیرا در یک جلسه می‌توانند تراکم مژه‌ها را افزایش دهند. در کاشت مژه طبیعی حداقل 6 ماه باید صبر کنید تا نتیجه اولیه را بگیرید. مزایای کاشت مژه طبیعی شامل:

  • روش کاشت طبیعی یک پیوند ماندگارتری است. قطعا ریزش مژه برای افرادی که از مواد آرایش بی‌کیفیت یا اینکه دچار بیماری نشود اتفاق نمی‌افتد. اما در کاشت مژه مصنوعی بعد از چند ماه مجددا نیاز به ترمیم دارد.
  • کاشت مژه طبیعی به چشم‌های شما جلوه زیباتری می‌دهد و چشم‌های شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. اما در کاشت موقت چشم‌های شما از حالت طبیعی خود خارج می‌شود، زیرا جنس مژه‌های مصنوعی از الیاف است و همین عامل زیبایی چشم شما تاثیر گذار است.

هزینه کاشت مژه طبیعی

هزینه کاشت مژه طبیعی مانند کاشت مو ممکن است بر اساس تعداد تار مژه مشخص شود. برای افرادی که ریزش مژه زیادی دارند قیمت کاشت مژه طبیعی قابل رشد نباید عمل بازدارنده برای عدم به کاشت مژه باشد. زیرا مژه تضمین کننده زیبایی در چهره و حس اعتماد به نفس افراد خواهد بود. چنین مژه‌هایی مانند موهای طبیعی شما رشد می‌کنند و حالت می‌گیرند. اگر به سراغ اکستنشن موقت مژه می‌روید به خاطر داشته باشید که دارای مضرات زیادی برای سلامتی پوست و مژه‌های طبیعی شما دارد. هزینه ترمیم و رسیدگی به مژه‌های مصنوعی بیشتر از هزینه کاشت مژه طبیعی است. اگر قصد کاشت مژه را دارید بهتر است برای حفظ سلامت و زیبایی چشم‌هایتان هزینه را صرف کاشت مژه طبیعی و دائمی کنید.

بعد از کاشت کاشت مژه

تفاوت کاشت مژه مصنوعی با کاشت مژه طبیعی

به‌طور کلی کاشت مژه طبیعی با کاشت موقت متفاوت است. در کاشت مژه طبیعی نحوه جراحی توسط پزشک با استفاده از پیوند موی طبیعی که از بدن خود فرد گرفته است، انجام می‌شود. به همین دلیل چنین عملی در صورت مراقبت از آن نتیجه دائمی خواهد داشت. برای هر فردی نوع کاشت مژه‌ها متفاوت است. برای مثال در بعضی از افراد برای برداشت مو از پشت سر و در برخی از پاها گرفته می‌شود.

سخن پایانی

داشتن مژه‌های پرپشت و بلند می‌تواند در صورت جلوه زیبایی داشته باشد. بعضی از افراد مژه‌های کمتری دارند که برای افزایش و تراکم مژه‌های خود از کاشت مژه طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌کنند. روش کاشت مژه طبیعی توسط پزشک متخصص انجام می‌گیرد و کاشت مصنوعی توسط سالن‌های زیبایی یا آرایشگاه‌ها با استفاده از چسب مخصوص مژه انجام می‌گیرد. کاشت مژه طبیعی و دائم شامل کاشت مژه کلاسیک، والیوم، روسی و…. می‌شود. مزایای استفاده از کاشت مژه این است که به زیبایی چهره کمک می‌کند و بیشتر برای افرادی پیشنهاد می‌شود که مژه کمتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *