دوران نقاهت عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

ابدومینوپلاستی

فهرست مطالب

برای بالا رفتن زیبایی و رسیدن به تناسب اندام، انجام ابدومینوپلاستی توانسته جذابیت‌های بسیاری داشته باشد. پس از انجام این عمل زیبایی بایست اقداماتی را در جهت بهبودی بهتر و سریع‌تر انجام داد تا به بهترین نتایج رسید. هرچه این مراقبت‌ها و نکات مورد توجه قرار بگیرد، دوران نقاهت شما کوتاه‌تر می‌شود و می‌توانید در زمانی کوتاه به فعالیت‌های خود ادامه دهید. باید توجه داشته باشید که دوران نقاهت برای تمامی افراد یکسان نیست و به شرایط جسمانی فرد وابسته است تا بتوانند دوران نقاهت کوتاه‌تری داشته باشند.

مدت زمان نقاهت ابدومینوپلاستی

با توجه به عدم یکسان بودن فرم و سایز شکم بیماران، روند جراحی و به دنبال آن، دوران نقاهت نیز یکسان نیست و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. فاکتورهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند طول دوره نقاهت و همچنین بهبودی بعد از عمل را تحت تاثیر قرار دهند. در دوران نقاهت، شما باید به بدن خود این فرصت را دهید تا به بازسازی بپردازد و به حالت اولیه خود بازگردد. مدت زمان بهبودی و دوران نقاهت بیمار بین 2 هفته تا 2 ماه متفاوت است. توجه داشته باشید که اگر تغییرات به صورت گسترده در بدن ایجاد شود، دوران نقاهت افزایش پیدا می‌کند. این تفاوت زمانی به فاکتورهای مختلفی نظیر موارد زیر وابسته است.

  • مهارت جراح
  • وسعت عمل
  • میزان بافت برداشته شده
  • تایپ بدنی بیمار
  • سلامت عمومی
  • جنس پوست

 

ابدومینوپلاستی

مقدار استراحت بعد از ابدومینوپلاستی

روش ابدومینوپلاستی روشی تهاجمی‌تر نسبت به دیگر روش‌های پیکرتراشی به‌حساب می‌آید، ازاین‌رو به میزان استراحت بیشتری نیاز دارد. در این روش، برش‌های نسبتا طولانی ایجاد می‌شود و نباید به هیچ عنوان بر این برش‌ها فشاری ایجاد کرد، در این شرایط باید بین 7 تا 10 روز در منزل استراحت داشته باشید. در این بازه زمانی نیازی به استراحت مطلق داشتن نیست و می‌توانید پس از گذشت 5 روز، در منزل قدم بزنید و راه بروید تا خون در بدن به جریان افتد. پس از گذشت این بازه می‌توانید به آرامی انواع فعالیت‌های منزل را انجام دهند و به فعالیت‌های خارج منزل نیز بپردازند. افراد شاغل بهتر است تا برای دو هفته از محل کار خود مرخصی بگیرند تا بتوانند به راحتی این بازه را سپری کنند.

مهم ترین نکات برای دوره نقاهت ابدومینوپلاستی

در بازه زمانی نقاهت جراحی ابدومینوپلاستی باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید این زمان را به سلامت سپری کنید. تمامی نکات مربوط به مراقبت بعد از عمل به بیمار آموزش داده می‌شود تا بتواند درن‌ها را به درستی تخلیه کند و پانسمان خود را عوض نماید. استفاده از گن‌های مخصوص الزامی است و باید به مدت 6 هفته از این گن‌ها بهره برد. این گن‌ها می‌توانند طول دوره نقاهت را کاهش دهند و برای بهبودی شما بهترین باشند. از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • به دلیل ایجاد برش در شکم، فرد نباید تا چند هفته به فعالیت‌های پرفشار و سنگین بپردازد.
  • تا سه روز اول، بیمار در ناحیه ایجاد جراحت درد دارد و پس از گذشت این بازه، درد کاهش پیدا می‌کند. با مصرف مسکن می‌توانید این درد را کاهش دهید و شرایط را برای استراحت فراهم آورید. در صورت تمایل برای کاهش درد و ناراحتی می‌توانید سر خود را بالاترین بدن قرار دهید.
  • از حبس کردن نفس و وارد آوردن فشار به ناحیه شکم دوری کنید.
  • اگر مراقبت‌های بعد از جراحی را به خوبی رعایت نکنید، مدت زمانی طولانی‌تر را شاهد تورم در ناحیه شکم خواهید بود.
  • از خم شدن و برداشتن اجسام سنگین دوری کنید.
  • عدم استفاده از سیگار، قلیان و… را در برنامه خود قرار دهید.
  • مصرف برخی اقلام نظیر چربی، نمک و… باید به حداقل میزان خود برسد.
  • در هفته اول و دوم جراحی باید برای ویزیت به مطب پزشک خود مراجعه نمایید.
  • بیرون آمدن خونابه از درن‌های آبکشی طبیعی است و پس از حدود 10 روز توسط پزشک، این درن‌ها برداشته می‌شوند.
  • میل کردن آناناس و آب کرفس به کاهش تورم کمک شایانی می‌کند و توجه داشته باشید که در صورت میل باید مراقبت کاهش و پایین آمدن فشار خون بیمار باشید.

نکات قابل آموزش به بیمار در خصوص ابدومینوپلاستی

پیش از عمل ابدومینوپلاستی پزشک موارد مختلفی را به بیمار آموزش می‌دهد تا بتواند این عمل را بدون دغدغه پشت‌سر بگذارد. نحوه مراقبت از بخیه‌ها، نحوه مراقبت از درن‌ها و روش کار با آنها، آشنایی با فعالیت‌های ممنوعه و اقدامات ضروری در دوران نقاهت، زمان مراجعه مجدد به جراح، زمان لازم برای استراحت، داروهای مورد نیاز، مواد قابل استفاده و غیرقابل استفاده، برنامه غذایی مناسب، عدم جدا کردن درن‌ها در خانه، میزان فعالیت و راه رفتن در منزل، شرایط رانندگی کردن، عدم استفاده از الکل و سیگار و… از سری آموزش‌هایی هستند که به بیمار داده می‌شوند تا بتواند به نتیجه مطلوبی برسد.

ابدومینوپلاستی

سخن پایانی

ابدومینوپلاستی که یکی از روش‌های زیبایی به‌حساب می‌آید توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در این روش زیبایی می‌بایست اقدامات و نکات بسیاری را مدت نظر قرار داد تا به نتیجه دلخواه رسید. در صورت عدم مراقبت و توجه به دوران نقاهت، عدم بهبودی را شاهد خواهید بود. در این عمل جراحی باید به نکاتی نظیر عدم فعالیت‌های سنگین، استراحت به مدت 10 روز، میل آب کرفس، مراجعه به پزشک و… توجه داشت و فاکتورهایی هستند که باید رعایت شوند. توجه به این نکات به کوتاه شدن دوران نقاهت می‌انجامد. در حالت کلی بین دو هفته تا دو ماه به استراحت و دوری از فعالیت‌های سنگین احتیاح است تا بتوان به بهبودی صددرصدی دست یافت. هرچه میزان جراحت شما در این عمل بیشتر باشد شما به استراحت بیشتری نیاز دارید و باید بازه زمانی بیشتری را برای بهبودی اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: 

آیا بعد از عمل ابدومینوپلاستی می‌توان باردار شد؟

برای لاغری ابدومینوپلاستی بهتر است یا لیپوماتیک؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *