مراقبت های بعد از کاشت مژه شامل چه مواردی است؟

care-after-eyelash-implantation-02

فهرست مطالب

کاشت مژه توانسته زیبایی بیش‌ازپیش را در چهره ایجاد کند و راهی برای رسیدن به چهره‌ای آراسته باشد. در این شرایط می‌توان از کاشت مژه بهره برد و زیبایی را تجربه کرد. کاشت مژه انواع مختلفی را دربر می‌گیرید که یکی از بهترین آن‌ها، کاشت مژه دائم به‌حساب می‌آید که باید با جراحی انجام شود. پس از آنکه کاشت مژه صورت بگیرد باید فاکتورهایی را مدنظر قرار داد و مراقبت‌های لازم را رعایت نمود. در صورت عدم رعایت این نکات می‌توانید شاهد عفونت، کنده شدن مژه‌ها و ایجاد ظاهری نامطلوب باشید. مراقبت‌های لازمه کم و کوتاه هستند و تنها با رعایت چند نکته می‌توانید از دوام و زیبایی کاشت مژه خود لذت ببرید.

بعد از کاشت مژه

چگونگی روند کاشت مژه

در این روش باید از موهای طبیعی فرد استفاده شود و به پلک پایین یا بالا پیوند زده شوند. در واقع، از پشت‌سر فرد موهای مورد نظر برداشته می‌شوند و به پلک پیوند زده می‌شوند. معمولا این روش به صورت سرپایی انجام می‌گیرد و نیاز به بی‌هوشی ندارد و تنها با بی‌حسی صورت می‌گیرد. مدت زمان لازم برای کاشت مژه با جراحی نهایت 3 ساعت نیاز دارد و می‌توانید ظاهری کاملا طبیعی و آراسته را شاهد باشید. درد موجود طی 7 الی 10 روز از بین می‌رود و می‌توانید این درد را با مسکن تسکین دهید. پیش از انجام جراحی باید موهای شما آنالیز شود و میزان ضخامت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد؛ همچنین پزشک در این مرحله بهترین روش کاشت مژه و انتخاب وسایل و تجهیزات را در دستورکار قرار می‌دهد. باید یک‌سری آزمایش‌ها نظیر آزمایش کم‌خونی، فشار خون و… گرفته شود تا مشکلی حین جراحی ایجاد نگردد.

برای انجام کاشت با جراحی باید از ابزارهای تخصصی و سوزن‌های مختلفی استفاده شود. ابتدا پلک موردنظر با استفاده از تکنیک میکروجراحی بی‌حس می‌شود. متخصص مربوطه باید دقت و توجه بسیاری به خرج دهد تا جهت قرارگیری فولیکول‌ها را درست تعیین کند و آن‌ها را در جای مناسب قرار دهد. در واقع، جراح می‌تواند تسلط مناسبی روی تراز طبیعی مژه‌ها یا سمت‌گیری مناسب جهت و فر شدن مژه داشته باشد. تعداد تار موردنیاز برای هر فرد متفاوت است، اما معمولا بین 50 تا 110 تار مژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جراح با استفاده از سوزن مخصوص مژه‌ها را به پلک بالا پیوند می‌زند و نوبت به پلک پایین یا چشم دیگر می‌رسد. به‌طور خلاصه مراحل کاشت مژه به روش جراحی به شرح زیر است.

  • آماده سازی ناحیه اهدا کننده
  • تجویز بیهوشی
  • آماده سازی ناحیه گیرنده
  • کاشت

آمادگی برای کاشت مژه دائم

اگر بخواهید پیوند مژه انجام دهید و از کاشت مژه دائم به صورت جراحی استفاده کنید، باید شرایطی را دارا باشید. درواقع، پزشک و جراح در ابتدا مژه‌های فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد و بیماری‌های زمینه‌ای، ریزش مو یا حساسیت پوستی فرد را بررسی می‌کند. در صورت عدم وجود مشکل، کاشت مژه صورت می‌گیرد. دو فاکتور مهم و اساسی که باید مورد بررسی قرار بگیرد به شرح زیر است.

  • عدم ابتلا به دیابت
  • داشتن بانک موی مناسب

بررسی مراقبت های بعد از کاشت مژه

کاشت مژه دائم که یکی از متداول‌ترین اقدامات در میان بانوان است، توانسته از محبوبیت بسیاری برخوردار باشد و چهره‌ای خاص را تقدیم بانوان کند. زمانی که کاشت مژه را نهایی می‌کنید، هر روز صبح که خود را در آینه تماشا می‌نمایید و آرایشی بر چهره ندارید، باز هم می‌توانید زیبایی را در چهره خود شاهد باشید. برای داشتن این زیبایی و دوام پیدا کردن آن باید مراقبت‌های خاصی را انجام دهید تا به نتیجه برسید. در ادامه به مراقبت‌های بعد از کاشت مژه دائم به روش جراحی می‌پردازیم.

  • اگر مژه‌های شما به هم چسبیده هستند، نباید با دست به آن‌ها حالت دهید و باید با استفاده از برس آن‌ها را مراتب کنید.
  • با استفاده از دست مژه‌های خود را ماساژ ندهید و پلک خود را نکشید.
  • به مدت یک ماه از ریمل استفاده نکنید؛ چراکه مژه‌های شما را کشیده و باعث جدا شدن آن‌ها می‌شود.
  • در زمان دوش گرفتن توجه داشته باشید که آب با فشار زیاد از روی صورت حرکت نکند؛ چراکه باعث کنده شدن مژه‌ها می‌شوند.
  • عدم خوابیدن روی صورت در اولویت قرار دارد.
  • می‌توانید به آرامی با استفاده از شامپوی ملایم، مژه‌های خود را بشویید. پس از شست‌وشو نیز مژه‌های خود را به‌طور کامل خشک کنید تا هیچ باکتری‌ در محل تجمع نکند.
  • پس از آرایش کردن چشم می‌بایست از پد پنیه‌ای برای پاک کردن آن بهره برد. پد را به میسلار واتر یا پاک‌کننده آرایش آغشته کنید و به آرامی دورتادور چشم خود بکشید.

شانه کردن مژه بعد از کاشت مژه

سخن پایانی

پس از کاشت مژه با روش جراحی باید اقدامات مختلفی را رعایت کنید تا بتوانید به ماندگاری و زیبایی مژه‌های خود دست یابید. عدم مالش مژه‌ها، استفاده از پد پنبه‌ای و شوینده مناسب، عدم خوابیدن روی صورت، استفاده از برس مژه برای جدا کردن آن‌ها و ایجاد حالت زیبا و… مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. رعایت این نکات به ماندگاری مژه‌ها می‌انجامد و باعث می‌شود تا بتوانید دوام بالاتری را شاهد باشید. کاشت مژه دائم با جراحی دوام بسیار زیادی دارد و موهای کاشته شده همانند دیگر موهای موجود در بدن رشد می‌کنند.

سخن پایانی

آشنایی با روش‌های کاشت مژه

کاشت مژه طبیعی قابل رشد به چه صورت انجام می گیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *